• tinaw

"Tyck inte synd om mig"

Ville bara visa er. Jag är så omåttligt stolt över den här texten. Jag vet inte exakt varför jag har skrivit den eller vad jag menar, inte mer än att den är äkta rakt igenom, och att nån gång i framtiden kommer jag att läsa den och veta vad jag syftade på. Det ska bli spännande.

Jag tror att det är en sorts sammantagen känsla av saker jag hade velat säga till alla som tittade på mig med den där blicken, den som säger "stackars, stackars lilla du". För den gjorde mig arg. Det finns inte mycket respekt i den blicken.

Håll till godo:

prematurbloggen.wordpress.com/2008/09/01/tyck-inte-synd-om-mig/

• Svar på tråden "Tyck inte synd om mig"
  • Misilo

Otroligt fina inlägg på din blogg. Känner igen mig i så mycket tankar och känslor. Jättefint!
    Kram

• Ida och Razmus Mamma

åh så fint du skriver.

blir väldigt rördGråter
    kram

• Annaoliver

Åh, blir så tårögd!!! Helt underbart det du skriver!!!
    Lycka til.
    Kram

• Jessica1

Du lyckas verkligen beskriva hur jag kände det när jag var mitt uppe i det hela. Du borde skriva en bok! Bra gjort!

• tinaw

Tack hörrni! Jessica, jag är alldeles snart färdig med en bok :wink:

• boktok

Instämmer helt och fullt! Jag tyckte att "vanliga" barnföräldrar inte hade en aning om vad man gick igenom som prematurbarnsförälder. Det är en ynnest få förunnat att få lära sig allt om prematurer. Jag skulle gärna gå igenom det en gång till!!

• voice

Vilken underbar läsning, du sätter ord på det jag inte kunnat ännu, nyss hemkommen från neo med en lillskrutta född v 31! Låter kanske patetiskt men du skriver på ett så poetiskt sätt att det liksom går rakt in, man kan inte värja sig. Tack!! Hoppas du fortsätter skriva!

• tinaw

stinaB: det är verkligen speciellt med de små (fast gå igenom det en gång till vill jag INTE *lol*)

LadyB: Tack, glad att du gillar det!

voice: Jag tycker inte det var patetiskt, jag tyckte det var en jättefin komplimang som jag med glädje accepterar. Tack!

Svar på tråden "Tyck inte synd om mig"