• Helajni

Maskar i Nestle Välling!!!!!!!!!!!!

Jätteäckligt men det händer ju tyvärr mer eller mindre för alla livsmedelsproducenter att det letar sig in saker som inte hör dit.
    Tror absolut att du får kompensation för detta från Nestlé.

Jag hittade på deras låg-laktosvälling olika doseringsanvisningar, det är INTE bra! När jag ringde o sa till så visste de själva inte om det...

• Helajni

Jag har oxå nästan bara använt Nestlé i 2½ år och som jag skrev ovan är det enda jag har att anmärka på var de där förpackningarna med 2 olika doseringsanvisningar.

• Helajni

Ja men det var inte bara tryckfel... De hade gjort om förpackningarna och innan var ds 5 mått per 2 dl vatten, det angavs på ett ställe. Nu skulle det dock vara NY dosering, 7 mått per 2 dl vatten, som angavs på ett annat ställe.
    Har man använt produkten förut så "törs" man ju inte öka på med 2 mått... Det märktes inte annars eller stod på paketet att de gjort om själva pulvret, syntes bara att förpackningen var ny.

• Helajni

Nej det stod inget om att det var ny dosering, jag trodde ju då att 7 mått, det nya, var fel. Det var dock ny dosering som gällde. Alltså de hade plötsligt ökat med 2 mått.

Svar på tråden Maskar i Nestle Välling!!!!!!!!!!!!