• Atena

Maskar i Nestle Välling!!!!!!!!!!!!

Hmmm -- kanske bara jag som tänker så här knäppt: men egentligen är det ett tecken på att maten är OK att andra djur vill äta den.... Jag har också råkat ut för kryp (mjölbaggar och deras larver) i mina skafferier för det är ett vanligt fenomen och svårt att säga varifrån de kommer. De lever väl i springor och vrår och letar mat tills de hittar ett välling- eller mjölpaket mm. Kan finnas i affärer, hemma, hos livsmedelstillverkare osv. Jag tyckte det var VIDRIGT med dessa baggar i maten, men det är egentligen inte kvaliteten på maten som är fel!

Självklart vill man inte ha insekter i maten, men för att vara helt säker på att slippa måste kanske maten steriliseras på ett mer eller mindre hälsosamt sätt! Kemikalier dödar kryp (och männiksor); ett annat alternativ är att bestråla mat (som man gör med kryddor). Är det ett bättre alternativ än att riskera att hitta en liten larv någon gång?

Bra att du fick kompensation av Nestlé; därmed skulle jag tycka att saken var utagerad!

• Atena

Likmaskar går väl inte på kattmat!?

• Atena

Helt OT, men

ahlcec: om det inte fanns likmaskar m.fl. likande djur skulle det finnas massor av lik och kadaver överallt som aldrig bröts ned! Vore det bättre?

För övrigt går inte likmaskar på mat, som redan påpekats! Det som var i kattmaten var med all säkerhet INTE likmaskar!

/Atena som tycker det är BRA att det finns likmaskar och andra "städgummor" i naturen

Svar på tråden Maskar i Nestle Välling!!!!!!!!!!!!