• Millans hustru

hotell nära tivoli köpenhamn?

Hej jag är så sugen att åka ett par dagar med min fyraåring till köpenhamn för tivoli o stöget o dyl. Är det någon som vet om tivoli kan rekommenderas nu i september? Är allt för barn öppet? O har någon erfarenhet av bra familjevänligt hotell nära tivoli? Andra tips på kul aktiviteter, bra att veta osv? mvh madde

• Svar på tråden hotell nära tivoli köpenhamn?
  • hotten

jag å dottern ( 8 år) var för första å sista gången i köpenhamn i sommras... dyrt, inte alls mysigt, annorlunda trevligt som alla säger, tivolit var dyrare än svenska tivolin å mycket mindre å inte alls så bra som man hört...
    men smaken är ju som baken..

hur som hellst om du har tillgång till med mera kupong för hotell natt så har du några hotell just vid centralstationen (nära tivolit) 2 nätter för 1395.-
    iof så har du sexklubbarna runt hörnet urk...

• Ängelii

Ett trevligt hotell är The Square som ligger vid rådhusplatsen och nära tivoli. Det ligger på "rätt" sida med tanke på sexklubbarna. Ett annat trevligt hotell är First Vesterbro men de ligger ca 500 meter från Tivoli och närmre sexklubbarna.

• soffi72

Har bott på Radisson SAS mittemot Tivoli, Marriot 2 minuters gångväg från Tivoli & Ascot bakom Scala(som ligger mittemot Tivoli). De var bra hotell alla 3. Kan rekommendera dem.

Svar på tråden hotell nära tivoli köpenhamn?