Inlägg från: CeeJay |Visa alla inlägg
  • CeeJay

Inredningshjälp till vardagsrumsvägg sökes!

Vad är Vynil?

Jag hade nog "fluffat" till väggarna lite mer med en vägghylla med lite vaser/lyktor på och haft en stooor golvkruka med någon stor växt i, typ i hördet. Stora golvlyktor är också fint, finns i alla möjliga färger för att piffa upp lite. Jag skulle inte vara rädd för att blanda lite mer färger, lite starkare grönt här och där tex. Jag gillar färgen på fondväggen

• CeeJay
    Bonanza skrev 2008-09-01 19:35:49 följande:
    Stora golvlyktor var ett bra tips. Precis som kandelaber. Hyllor med ljus har vi på motsatta väggen.Och stora växter avskyr jag.
    Jag tycker det är snyggt med golvlyktor, typ 3 stycken i "klunga" i olika storlekar. Väldigt fint att tända ljusen på kvällarna nu när det börjar bli mörkt
  • CeeJay
    Bonanza skrev 2008-09-01 19:38:58 följande:
    Googla. Nej men väggdekorationer som man klistrar upp.www.formandfunction.se/
    Tack, fanns en del snygga grejer men shit pommesfrites vad dyrt..

Ja nått sånt skulle vara fint att piffa upp väggen med. Oftast när det känns tomt så är väggarna lite för "platta". Jag har samma problem i vårt sovrum och har tänkt mig "väggord" i någon lugn färgskala - får se vad det blir!
  • CeeJay

Eller gillar du/ni canvas-tavlor? I så fall är det bara att leta fram ett bra foto med fint motiv (barnen, huset, en sjö eller vad fasiken som helst) och skicka in för tryck. Blir lite personligare om man har en egen bild och det blir tydligen väldigt fint (har inte gjort någon själv men ska nog göra det till vårt vardagsrum).

• CeeJay
    Bonanza skrev 2008-09-03 19:31:47 följande:
    Jag är lite inne på att ha en tygtavla med det här tyget, men tänkte att det kanske helt skär sig mot stilen i övriga rummet, och därför blir fult?www.tyg.se/Tyger/Dekotyger/Tyger-med-seriefig...
    Jag gillade inte tyget Passar bättre i ett barnrum..
Svar på tråden Inredningshjälp till vardagsrumsvägg sökes!