• Lalalong

Neeeej!! Hjälp!!! Kan man rädda missfärgad tvätt??

Har gjort världens tabbe
    Har sålt en sak på tradera, som är vitt med färglada figurer på. Skulle tvätta det nu ikväll innan jag packade det i morgon så det var riktigt fräscht. Och naturligtvis är det just den saken man lyckas sabba!! Det låter riktigt klyschigt, men kvar i maskinen låg en röd strumpa och nu är saken rosa!! Fan fan fan!!
    Snälla, någon?? Finns det något man kan göra?
    Vågar man tvätta den med klorin? Eller finns det risk att figurernas färger försvinner då också?
    Är desperat!

• Svar på tråden Neeeej!! Hjälp!!! Kan man rädda missfärgad tvätt??
  • Fru U

du kan prova remol, eller säga som det är till köparen

Svaren bor i hjärtat
  • Lalalong

Fru U
    Självklart har jag först av allt skrivit ett mail till köparen. Har erbjudit henne att antingen häva köpet, eller att hon får den missfärgade varan för halva priset, eller att jag får någon extra dag på mig så jag kan försöka rätta till det. Önskar ju verkligen att det tredje alternativet funkar för det hade ju varit det bästa för alla parter!
    Vad är remol och var kan jag hitta det?
    Tack snälla för ditt svar!!

• Lalalong

Är första gången jag säljer på tradera... jag hoppas att de alternativen jag ställde till köparen är rimliga... Eller är det snålt att ändå vilja ha halva summan om hon skulle vilja den missfärgad?

• mimmi 1

prova med ättika... lägg i blöt med 1 dl ättika och vatten, en bra stund, och tvätta som vanligt i maskin sedan... ta då inte klorin eller remol, båda blekar ju, och då förstör du ju de färgglada figurerna

• Lalalong

Jag ska berätta att jag gnuggade hela grejen med galltvål (vet inte om det hade någon verkan... hade kanske gått ändå) och tvättade den igen. I morse när jag öppnade tvättmaskinen var jag överlycklig över att se att den hade sin vanliga färg igen!! För att inte tala om hur glad och nöjd köparen blev

Tack för att ni försökt hjälpa mig!!

Svar på tråden Neeeej!! Hjälp!!! Kan man rädda missfärgad tvätt??