• scooby

För alla oss som gillar LINDEX - del 5

Är det nån som vet ifall det finns mer myror-kläder som är lite mer tjejiga på babyavdelningen än klänningen som finns i webshoppen? Har så mycket klänningar och tunikor, så skulle vilja ha nån fin body/byxor. Såg att det finns en body med vit botten och rosa elefanter allover, men den köpte jag till i somras oxå, så det känns lite trist att köpa en likadan igen.

Har förresten precis mailat Lindex-club och frågat om 15 % rabatten, ska bli spännande å se vad dom svarar

~~Stolt mamma till Albin och Nora ~~
  • scooby

Hmm såg att ni diskuterar Mikk-Line overaller Är lite sugen på en sån till sonen och hittade en jättefin på tradera i strl 98, men läste nu att de är lite små i storlekarna... Så han kanske borde ha 104 ist? Är ca 95 cm nu och följer han sin kurva så är han runt 98 cm kring jul... Eller så får det bli en Didrikson igen, han har haft det tidigare år och de har oxå varit bra... hm svårt.

• scooby
    Mosen08 skrev 2008-09-03 09:55:12 följande:
    Jag har också funderat på en mikk-line, blev rekommenderad en 98 till min son som är ca 91 lång och väger 13,5.. hon som jag pratade med sa att dom är något små i strl... du bör nog ha en 104 om du vill att den ska räcka fram tills i vår!
    Ja, det vore ju trist att behöva byta efter halva säsongen... så då måste det nog bli en 104 ändå. Synd bara eftersom jag hittade en så fin på tradera Finns inga i 104 för tillfället, men kanske kommer nåt tag. Eller så får man köpa en ny, de är ju inte så jättedyra heller.

Nån som vet hur Mikk-Line blir i slitage efter en säsong? Ifall man hittar nån begagnad på tradera? Slits dom lätt? Vid 3-4 års ålder härjas det ju en del ute
  • scooby
    NovJenny skrev 2008-09-03 11:39:42 följande:
    Men vattenpelare har väl med trycket att göra? Att ligga i en vattenpöl på magen ger ju inte sådant starkt punkttryck eller vad man ska säga. Tänker jag fel?Och självklart klarar och håller sig en overall med högre vattenpelare sig mycket längre! Det skriver du ju själv. Jag själv skulle inte köpa en overall med endast 2000 till mina barn som leker i snön. Till den yngsta har jag dock en mikk-line men hon kommer ju mest sitta i vagnen.Dock verkar det ju fungera till dina barn och overallen verkar ju helt ok när du berättar.Men jag vet overaller med 5 ggr så mycket vattenpelare till samma pris.Andas de sämre?Vill man ha mycket vattentätt finns ju goretex men det kostar ju en del.
    Är lite nyfiken på vilka overaller som är bra till samma pris Är på jakt efter en bra overall till sonen och anar att han kommer spendera en del i tid i snön i år Funderar på Mikk-Line eller Didrikson - men tar gärna emot fler tips
  • scooby
    NovJenny skrev 2008-09-03 12:22:44 följande:
    ja, didriksson har väl 7000 i vattenpelare och är prisvärda. Intersport 8848:a ovealler har 10 000 i pelare och en sådan har vi till sonen som extra... Har inte testat den så jag vet inte hur den är än. Den kostar 800 kr iaf.
    Tack för tipsen! Då kanske det blir en Didriksson igen då, haft det nu och varit nöjd
  • scooby
    Kayn skrev 2008-09-04 12:41:48 följande:
    *undrar oxå om villervalla* Fanns många fina kläder där men det är liet svårt att få en helhetsbild när det inte är bilder.....Annars...är det bra kvalite på dom kläderna?
    www.familjeliv.se/Forum-3-96/m35440876.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-96/m35440821.html

Nifelheim skrev 2008-09-04 11:56:57 följande:
    På min smalis sitter Villervalla ÖVERLÄGSET bäst, sen gillar jag Åhlens väldigt mkt men de halkar ner lite, Lindex sitter skitfult för man får dra åt de så de påsar sig och Kappahls är bara att glömma. Cubus har jag inte testat.
    Hm, vad konstigt att det är så olika! Frågade just om velourbyxorna i villervallatråden, hur de är i midjan eftersom min son är så smal och då verkar de inte vara så värst bra för smalisar Fundersam. Men men, alla barn har ju olika kroppsbyggnad iaf, så det är väl bara å testa Är sugen på att prova ett par därifrån, finns ju så många fina färger
  • scooby

Nån som vet något om McKinleys overaller? Vi köpte en sån idag till sonen (finns bild i bildtråden) den var så himla fin! Undra om den finns med i Vi föräldrars test? Vet ju att märket är bra i övrigt, men har inte sett någon ovarall förut. Den kändes välidigt smidig iaf

• scooby
    NovJenny skrev 2008-09-05 20:20:28 följande:
    Nej, finns inte med i testet men har väl bra vattenpelare iaf, 5000 tror jag. Hur den är i slitstyrka m.m. vet jag inte men den är ju förstärkt i knän o.s.v. iaf. tycker den är fin också.
    Ja, den är ju förstärkt i knäna, det är ju bra Ska bli spännande att se hur den är i övrigt...  ja fin är den ju iaf och det är ju viktigt
  • scooby
    Pinkie skrev 2008-09-10 08:00:19 följande:
    scooby - Såg att du hade röda velourisar i bildtråden. Hur är dom i färgen eg.? Rosaröda lr passar dom en kille också??
    Dom är INTE rosaröda! Dom är så röda dom kan bli Riktigt julröda, typ.. tycker absolut att en kille kan ha dom! Hade köpt såna till sonen oxå ifall det fanns rätt storlek, så det blev bara ett par svarta till honom. Dom satt kanonbra på honom! Han är ju en riktig smalis och ofta är byxor för stora på honom i midjan, men inte dessa Tyckte dom var ganska små i storlekarna, eller normala - inte stora iaf. Köpte 104 i dom och även i myrorbyxorna och de var mycket större tycker jag!
  • scooby
    Nifelheim skrev 2008-09-10 09:22:06 följande:
    Jag köpte två par av de röda på Lindex till min son. I affären såg de riktigt röda ut, men hemma tycker jag att de ser rosa/hallonröda ut så de har INTE blivit använda Inget kvitto har jag kvar heller och hittar INGET annat på ta3bet2 som jag vill ha ist.Jag köpte både de röda och de gröna på Åhlens istället. De satt dessutom mycket snyggare.
    Hm, vad konstigt! Jag tycker inte alls att de ser rosa/hallonröda ut Fundersam.  Och sitter kanonbra gör de oxå på sonen Ha ha, ja vad olika det kan vara
  • scooby

ja, de svarta sitter kanonbra - fast det är ju samma byxor bara i olika färg..

Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 5