kebabkött och ris,hjälp mig med recept
Just som rubriken
Hjälp mig med ett smarrigt recept, tack
Just som rubriken
Hjälp mig med ett smarrigt recept, tack
vill du göra egen kebab ller har du köpt sån från frysen?
jag har köpt färskt kebabkött i pkt från ica
sånna på pinnar?
Kryddat kebabkött i små bitar
Okey, jag brukar äta med pita bröd, sallad, och vitlökssås men om du vill ha ris till så kan du ju koka ris (kanske maksätta med kyckling buljong, eller koka sån gönsaks mix med ärter majs och paprika och ha i i slutet av risets koktid), servera med tomat, lök och sallad, lite persilja kanske antingen som en sallad eller ett fat med grönsakerna skivade, vitlöksås till gjord av turkisk yoghurt eller nåt annat, vitlök, salt och peppar.
Kebabgryta
Ingredienser
800 g kebabkött (djupfryst)
1 stor gul lök
1 röd paprika
1 gul paprika
1 grön paprika
2-4 klyftor vitlök
1-1,5 dl chilisås
400 g creme fraich (ej ligth)
1 dl matlagningsgrädde
1-1,5 tsk basilika
1-1,5 tsk grovmalen svartpeppar
1-1,5 tsk salt
Gör så här
Skär paprika och lök i bitar och hacka vitlöken fint. Bryn de bjupfrysta kebabflarnen c:a 5 min i en gryta eller wokpanna. Vänd ned paprika och lök, bryn ytterligare 2-3min. Tillsätt övriga ingredienser och blanda försiktigt samman grytan. Småputtra c:a 5 min under lock. Servera med ris och en fräsch grönsallad.
jag gör gryta.
Kebabkött
Färska champinjoner
Creme fraishe
Paprika
Dela svamp och grönsaker
stek köttet
Stek grönsakerna och blanda med köttet
Häll på creme fraish
Om det behövs krydda med salt och ev andra kryddor. Jag har bara salt.
Servera med ris
Eller
Kebabtallrik hemma. Kebabkött, grönsaker av alla sorter och pomes. Sås typ vitlök till.
Världens kokofråga men här finns inte sånt kebabkött. Vilken bit på vilket djur skall jag be att dem styckar åt mej?
Kebabdjuret! Växer på pinnar, kolla in där man köper kebab nästa gång!
spett?
kebabkött,tomat,majskolv,paprika..
men... jag var seriös. =P Saknar kebabkött men hittar det inte här i Spanien. Kört för min del då eller? =(
Om du menar sådant färdigkryddat av färsk karré brukar jag bara steka upp det och röra i en burk créme fraîche eller två. Jättegott till ris eller pasta.
Kebab görs antingen på fläskkarré eller pressat nötkött, tror jag...
Jag brukar bara steka upp den, sen gör jag tsatsiki på creme friche och vittlök och har ris till det räcker och är suuuper gott
Ja en sallad brukar jag göra till också förstås