• Söderböna

Sångbok på finska

Vi vill köpa en sångbok med vanliga barnvisor på finska. Vi vill gärna ha sånger som Imse, vimse spindel och Blinka lilla stjärna med finsk text.

På adlibris har jag hittat två sångböcker:
    - Tammin kultainen laulukirja
    - Kultainen laulukirja

Är det någon som vet vilken som är bäst? Eller är de likvärdiga?

• Svar på tråden Sångbok på finska
  • Snarkofagen

Nej, jag har inte koll på de två böckerna men jag bor ganska nära sverigefinska bokhandeln i Stockholm. Jag kan gå förbi någon dag i veckan och kolla om du inte har bråttom!

• Söderböna

Det vore jättesnällt, men då skulle jag nästan skämmas... Vi bor på Söder - så det är ju inte så vansinnigt långt till sverigefinska bokhandeln... Tänkte inte på den!

• Snarkofagen

Ja, DÅ tänker jag inte offra mig för dig! Då säger vi att vi båda tar oss dit och sen hörs vi på vägen om vilken bok vi tycker bäst om.

Jag antar att du har finskt påbrå, eller din respektive? Har ni bestämt er om barnomsorg? Annars kan jag rekommendera vår förskola - helfinsk. Och barnen trivs prima.

• katlaett

Jag beställde en cd från cdon.se med olika finska barnsånger. Just den skivan verkar ha utgått men det fanns massa olika att välja mellan.

• Söderböna

Min man har finskt påbrå, och pluttan går på Sverigefinska skolans förskola. Vi är väldigt nöjda! Vilken förskola har ni?

• Snarkofagen
    Samma! Men nu blir jag jättenyfiken - vem är du?? Måste nästan inboxa dig direkt...
    Söderböna skrev 2008-09-09 08:08:43 följande:
    Min man har finskt påbrå, och pluttan går på Sverigefinska skolans förskola. Vi är väldigt nöjda! Vilken förskola har ni?
  • Xay1de

Det finns en bok som heter "Pingviinitansi" där det följer med en CD-skiva med alla sånger också. Vet dock inte var man kan få tag i den, vi köpte den på bokhandeln i Torneå

• Söderböna

Tack för tipset Xay1de! Den skall jag kolla upp!

• Carinamamma84

Jag är Finsk själv men jag letar ochså efter detta men ska fråga min mamma om detta.
    Då får jag lära mig läsa finska för min dotter och son

Svar på tråden Sångbok på finska