• Anonym

Ni som slutat ta propavan eller annan sömnmedicin...hur gjorde ni?

Jag slutde med provan för ca 8år sedandå tappade jag ner från en tablett til en halv sen efter någog vedcka tog jag en fjrädelsa tablett i ett par veckor sen tog jag en fjärdelstablettt varana kväll och tillsist slutde jag helt med provan.

Har så med andra typer av sömne medicner jag äteigt tigare också och brukar fungera utmärkt.

Men tänk på at bara för att man inte sover en natt så kanske man trots alt kan sove nästa. Ta de lung ett tag inna du lägger dig och sover skapa någon from av rutin varje kväll. Se till att du ligger skönt i sängen ha lagom varmt i rummet etc lägg dig vid ungfär samma tid varje kväll och sigt upp samm tid varje morgon de under lätat västligt.

• Anonym

Propavan är ju inte beroendeframkallande så dom kan man sluta med, bara man vill.

Jag tar propavan då och då, och jag har inte blivit beroende.

Du kunde ju höra om du kunde få typ Atarax utskrivet som är mot ångest.
    Det gör ju att man sover bättre.

Ibland kör jag bara med Atarax och sover som en stock hela natten.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-09-02 19:12:01 följande:
    Propavan är ju inte beroendeframkallande så dom kan man sluta med, bara man vill.Jag tar propavan då och då, och jag har inte blivit beroende.Du kunde ju höra om du kunde få typ Atarax utskrivet som är mot ångest.Det gör ju att man sover bättre. Ibland kör jag bara med Atarax och sover som en stock hela natten.
    Stämmer inte bara för at de inte beroende framkalde i den menning man parat om så kan de vara psykolokist beroende framkallde.

Så de farligt att på stå att et läkemedel inte är beroende framkallnde.
  • Anonym

Anonym skrev 2008-09-02 19:23:46 följande:

Stämmer inte bara för at de inte beroende framkalde i den menning man parat om så kan de vara psykolokist beroende framkallde.Så de farligt att på stå att et läkemedel inte är beroende framkallnde.
    Ja isånnafall är det hjärnan som intalat sig att det inte går att sluta med tabletterna.
    För kroppen ska ju inte bli beroende.
    Så visst, du har rätt i att man kan bli beroende på det psykiska planet.
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-09-02 19:53:14 följande:
    Anonym skrev 2008-09-02 19:23:46 följande:
    Ja isånnafall är det hjärnan som intalat sig att det inte går att sluta med tabletterna.För kroppen ska ju inte bli beroende.Så visst, du har rätt i att man kan bli beroende på det psykiska planet.
    Och de pysiksa beroen är minst lika svårt att bli av med som de fysika om inte svåre.
  • Anonym

Anonym (propavan) skrev 2008-09-02 20:10:37 följande:

Jag är beroende på det psykiska planet Jag har även atarax hemma, men jag har aldrig tagit dem. Ska kanske prova med en sån ikväll.Kan man blanda atarax och propavan om inte ataraxen hjälper? 3
    Ja du kan blanda dom två. Det har jag gjort när det varit som värst.

Jo jag förstår att det är på det psykiska planet du är beroende. Det gäller att programera om hjärnan så att den kan sova utan tabletter. Men det är kanske inte så lätt.
Svar på tråden Ni som slutat ta propavan eller annan sömnmedicin...hur gjorde ni?