Norge
Hej,
Ska flytta till Norge, Kristiansund i början av 2009. Finns det fler här som bor i närheten, vore kul med lite kontakt, många frågor finns det...
Susanne med dottern Emelie 1 år.
Hej,
Ska flytta till Norge, Kristiansund i början av 2009. Finns det fler här som bor i närheten, vore kul med lite kontakt, många frågor finns det...
Susanne med dottern Emelie 1 år.
puff...
När ni flyttade till Norge fick ni mammapeng (om ni nu var mammaledig förståss) har fått ett mail från NAV där de sa att jag inte har rätt till någon mammapeng!?! Stämmer det, hur var det för er? Snälla svara! Tack
Hej igen,
Jag är nu mammaledig och hade inte tänkt jobba på ett tag + att vi försöker att bli gravida igen. Skulle helst vilja skriva mig i Norge men om jag inte får någon mammapeng så vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Min man jobbar redan i Norge, och vi har sagt att vi ska stanna i minst fyra år i Norge.
//Susanne
Hej alla,
Vi har nu köpt hus i Kristiansund och ska flytta i början av januari. Jag längtar sååå. Huset håller på att byggas nu, så vi har just valt kök så nästa på tur är badrummen. Oj va kul!
Längtar till och med att lära mig Norska, hoppas bara det går fort och bra..
Hejhopp en glad Susanne
Hej
En fråga som jag undrar över, varför vill ni ha vård i Sverige och inte i Norge? Är det mycket i skillnad? Kan vara bra att veta! Vi ska som sagt flytta i början av januari och vi hoppas att bli gravida snart igen och jag hade tänkt mig att föda i Norge. Så nyfiken blir jag!
Hejhopp!
Kristiansund, se ts.
tack för svaren.
Längtar tills flytten som bllir den 9/1.
Susilusa