"Pappa slog mig i rumpan jätte hårt,mamma!"
Det är ett citat från min dotter!
Kom hem från pappa, berättade först för min sambo och hennes mamma.. Min sambo berättade för mig, jag visste inte vad jag skulle säga eller göra. Blev så klart väldigt arg och ledsen. Det var nåt jag aldrig trodde skulle hända.
När jag kom hem från jobb så frågade jag min 4 åring hur det hade varit hos pappa..gör jag alltid..
Då sjönk huvudet på henne, hakan ner mot bröstet.. Sa: pappa slog mig i rumpan jätte hårt,mamma!
Hon fick vidare berätta hur allt hade gått till och varför han gjorde det.. Allt verkade troligt.. det var ingen påhittad historia..
Vad gör man nu? Varför slog han henne? Ingen får slå barn!
Ringde och berättade vad hon berättat för mig, sa jag ville veta om det var saningen.. Det var det, han erkände.
Men tyckte jag var löjlig när jag sa det var fel o OACCEPTABELT! "Men nu får du ge dig", det var hans svar....
Han tycker hon borde lära sig lyda, för det gör hon minsann inte. Kanske är så att han använder sig av fel metoder...
Visst hon är 4 år och testar gränser osv..ska inte få göra som hon vill... men det innebär inte att det är rätt att slå henne.
Mkt prat senare så sa han "ja det var väl inte det bästa jag kunde göra" NÄ, verkligen inte.
Vissa säger man ska anmäla direkt.. det är svårt att veta hur man ska göra.. Jag sa iaf till honom att händer detta igen.. då anmäler jag honom utan att tveka. Det vet han om nu.
Enligt min dotter var detta första gången.. vi får verkligen hoppas att det var den sista med.
Det var jobbigt nu sist när hon skulle dit igen.. Det var inga lätta dagar för mig. Men dottern verkade glad att hon skulle till pappa..
En dag sa jag till henne så här: "Vad gör du om någon,vem som helst slår dig?"
"Då berättar jag det för dig mamma"
Nån annan som varit i liknande situation?
Hade varit skönt att prata med någon om allt..Gör man rätt.gör man fel? Kommer jag alltid vara orolig när hon är där nu? Usch,ja det är jobbigt.