• Maria Seg

När klär man barnet i aquatex softshell jacka?

Har inte tid att åka till Ullared nu men vet många som köpt sådana jackor där för 120 kr ca och sedan t ex ser man många säljas vidare på tradera för det dubbla eller tredubbla. Hursomhelst åkte jag till en klädbutik idag som alltid har grymma priser på kopior och originalkläder. Hittade där 2 st sådana jackor för mina pojkar för 169 respektive 179 kr. Det står att de är vindtäta och står emot regn. De verkar väldigt varma trots sin tunnhet och andas. Men hur kallt ska det vara när har enbart dessa? Kan man ha jacka över? Hurpass mycket regn tål de?

• Svar på tråden När klär man barnet i aquatex softshell jacka?
  • jen längtar

jag har en sån från ullared till min son, den användes fltigt i våras/sen vintern, jag har en själv oxå o den använder jag nu o har haft nån gång i sommar som vindjacka. Tänkte att det nog snart är dags för sonen att börja använda sin igen för det börjar ju bli höst. Kan inte säga hur mycket regn den står emot då de ofta får regnkläderna på sig när det börjar regna, regnjacka har han haft över softshell jackan men ingen annan men det kanske funkar det oxå. Jag är supernöjd med både min o sonens jacka. Han gick på utedagis i våras o smutsade ner sig mkt så den är tvättad väldigt mkt o fortfarande fin

• jen längtar

hoppas mitt svar var till nån hjälp trots att jag inte kunde ge så tydliga svar

Svar på tråden När klär man barnet i aquatex softshell jacka?