• yodi

storlek på pop overaller

funderar på att köpa en begagnad pop overall men är det någon som vet hur dom är i storlekarna?

om det är någon som vet vad st 74 har för mått på ierbenlängd
    inerarmlängd
    gren-nake

eller vet vad ditt barn hade för storlek i vanliga kläder när 74 på vinter overaller

så vore jag tacksam.

• Svar på tråden storlek på pop overaller
  • TooTicki

Hej
    POP:s overaller är lite större i storleken än om man jämför med tex Reima men ta gärna en storlek större än ditt barn har på vanliga kläder.
    Man får tänka på att de ska kunna ha overallen hela vintern.

• TooTicki

PS, Jag var jätte nöjd med min overall. Jag hade en sådan som har dubbla dragkedjor.

• Totten81

På min dotter har jag alltid fått tagit en storlek mindre på kläderna från pop än från hm o lindex o såna affärer. Jag har varit jättenöjd med vinterkläderna därifrån.

• yodi

okej :) tack för era svar.
    hon har 74 i vanliga kläder, jag har provat en didrikson st 80 men den druknade hon i, jag rådfrågade dom på reima shop och dom trodde att 80 skulle bli bra åt henne, men om pop är större i storlekarna än reima så kanske 74 passar.

• Totten81

Ta med dottern och prova på pop, personalen där brukar vara väldigt hjälpsamma, sen kan det säkert skilja på en del av deras modeller.

• yodi

tyvär så har jag hitat en overall på tradera som verkar bra och närmsta pop ligger flera mil härifrån.

• gnuck

tycker pop är generellt stora i storleken iaf på pyjamas o body....

• Totten81

Aj då, då får du köära en chansning, det går ju alltid att sälja den om den inte skulle passa

• carro79

jag har köpt en pop overall i stl 80. min dotter har stl 74 nu men dom rådde mig på pop att köpa 80. eftersom det är ett tag kvar till vintern+att den ska passa hela vintern, så man slipper köpa 2 i vinter. dom sa då att det är bättre att den e lite stor i början och hon sen kan ha den hela vinternGlad

• Fiansess

Jag köpte en pop nu och har strl 62 i den som hon drunknar i. I andra kläder har hon 62.
    Nu köpte jag bara en windstopper och eftersom hon fortfarande är så liten (5 månader) så gör det inte så mkt om den är stor. Värre i vinter då hon förhoppninsgvis kryper. Då måste hon ha en som passar så jag velar lite i vilken storlek jag ska köpa...
    Personalen sa att deras overaller är ca en storlek större.

Annars kan du ju be säljaren mäta?

Svar på tråden storlek på pop overaller