• Csve

Ni med diamantringar (ej vigselring)..

konstig fråga kanske... men på vilket finger bär ni den?
    Har en slät guldring som förlovningsring, och fick igår av sambon en diamantring i födelsedagspresent. Men på vilket finger bär man den?
    har inga andra ringar förutom förlodningsringen o nu diamantringen.

?♥ För evigt ♥?
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 11:14
    Hur rengör man en ring med diamanter på bästa sätt?
  • Svar på tråden Ni med diamantringar (ej vigselring)..
  • Marvinna

Jag har min examensring som är en diamantring på höger hand, på ringfingret.

• stjärnströssel

där man tycker den är fin.

det blåser på toppen
  • Csve

så det finns inga "regler" eller "riktlinjer" för vart den ska sitta?

?♥ För evigt ♥?
  • Felicia6

Jag har förlovningsring och vigselring där dom "ska" sitta egentligen, men då jag gått ner så mkt i vikt så måste jag ha dom på långfingret ist. Sen på högra långfingret har jag min andra diamantring

Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • Wembi

Ingen regel kanske, men sätter du den intill förlovningsringen så ses den nog som en vigselring. Det skulle jag tänka iaf.

• JagL8

Regler för vart man ska ha sina födelsedagspresenter? Det har jag aldrig hört talas om. Ha ringen där du tycker den sitter snyggt och passar bäst storleksmässigt.

Jag har en diamantring på ringfingret på höger hand som jag fick i present är jag fyllde 25.

• IS THIS IT

Jag har de andra diamantringarna (och andra ringar med andra stenar/former) på olika fingrar, men oftast blir det på högra handens ringfinger, då de flesta passar bäst där. Tycker det är snyggast med ringarna på just ringfingrarna. Långfingret kan vara ok, men nåt annat tycker jag bara är fult.

Och ska man ha flera ringar på samma finger ska det vara samma stil och design på dem. Tycker inte det är snyggt när folk har samlat halva smyckeskrinet på fingrarna och har flera olika sorters ringar på alla möjliga fingrar. Då ser man ju inte varje unik ring utan det blir bara krimskrams tycker jag. Ja, ja helt OT.

• hemlisen

jag har släta förlovnings- och vigselringar, och mellan dem har jag en diamantring som jag fick i morgongåva...

• reserverad

Ha den dar du vill och dar den passar.

Men lite ot kanske men om jag har en ring pa hoger hands ringfinger sa far jag alltid en forhardnad dar, men bara pa det fingret och vilken ring jag an har dar. Varfor ar det sa?? Och den kommer pa 1-2 veckor ocksa.

• Themis

Det finns säkert tips på nätet om smyckerengöring om du söker på google.

Det bästa om man har lite mer exklusiva eller komplicerat byggda diamantringar är nog att lämna in till guldsmed för rengöring med ultraljud vartannat år, då kollar de också så att infattningarna är intakta och stenar inte kan ramla av.

• happymom

Jag brukar sätta mina på höger ringfinger, och byta när det passar. Tycker inte om att ha ringar på alla fingrar, blir lätt att det ser oäkta ut, tycker jag.

• Csve

Har bestämt mig.. provat ringen på alla fingrar!
    Det stod mellan höger ringfinger o långfinger samt vänster långfinger..
    o de blev vänster långfinger. Då har jag både den o förlovningsringen på handen närmast hjärtat, o det känns bra.
    Frågan uppkom när jag märkte att ja måste byta storlek på ringen.

?♥ För evigt ♥?
Svar på tråden Ni med diamantringar (ej vigselring)..