Folk som träffat sin partner på nätet - patetiska?
Hej.
Jag har alltid tyckt att det är nåt desperat och patetiskt i att lägga ut kontaktannonser eller träffa sin partner på nätet. Nåt som bara fula, töntiga 35-åriga oskulder skulle göra.
Men allt oftare hör man och läser man om, till synes helt normala, människor som träffat sin partner på det viset. T.ex. här på FL. Vissa ser till och med riktigt bra ut. Min första reaktion är då "det måste vara nåt fel på dem som inte syns utanpå, är de totalt socialt inkompetenta?".
Det är det som far igenom min skalle när jag hör talas om sådanahär förhållanden. Samtidigt så kan iallafall inte jag se vad som skulle vara fel på dessa människor som gör att de inte kan träffa en partner irl.
Men jag kan inte rå åt det, ändå tycker jag det är konstigt, när jag får reda på att folk träffats så.
Är det bara jag som är så old school att jag tycker det är udda att träffa sin partner på nätet, att nätet/kontaktannonser är ett ställe för bara patetiska människor att ragga på?
(OBS - många av er på t.ex. FL som jag läst om, att ni hittat/träffat er partner på nätet, anser jag vara fullt normala och inte alls patetiska, jag tycker bara det är konstigt att träffa sin partner på det viset, och trodde det var nåt fult man isf skulle hålla tyst om. Blir lite förvånad när jag ser hur öppet folk talar om det och framförallt hur VANLIGT det verkar vara. Iofs kan man ju inte påstå att FL medlemmarna motsvarar verkligheten alla gånger.)