• sabinaa

Gul gröna flytningar, Inget för den känslige

Jag är i vecka 38 och har bf nästa vecka.

Jag har under dom senaste tre dagarna haft gul gröna flytningar, nästan så det kommit i klumpar.

Det är svårt att få tag på min bm, telefontid på morgonen, en timme per dag och man kan bara glömma att försöka få tag i dom utöver dom tiderna.

Jag ringde förlossnigen, tänkte att dom säkert visste vad det var, att man kunde få ett snabbt och enkelt svar men ikke. Hon sa att jag skulle ta kontakt med min bm. Jag sa att det var svårt men hon sa att jag skulle ta en binda med mig och gå upp där.
    Vilket jag inte kommer att göra. Jag ska ringde bm imorgon men tänkte höra om där är fler som har eller har haft samma flytningar, om ni har fått reda på vad det är.

Kan inte vänta tills imorgonbitti. Man är lite halvorolig.

OoOoOo BeNnY SvAnTe CoNjAc BaiLeY oOoOoO
  • Svar på tråden Gul gröna flytningar, Inget för den känslige
  • Laboline

Funderar på om det kan vara slemproppen? Har med flytnigar som är åt det hållet i färgen även om det inte är klumpar. Jag är i vecka 37. Mycket konstigt att du inte kunde få hjälp via förlossningen...

Har du fått tag på din barnmorska ännu? Lycka till!

• sabinaa

Nej, det går inte att få tag på dom. Men jag ska ringa förlossningen igen senare och hoppas att man får prata med någon annan. Dom ska väl byta skift nån gång idag tycker man ju

• Nifesoj

Jag skrev till dig i vårt bf-forum, men jag skriver här med, hihi ...jag funderade med på om det kan vara slemproppen?

♥BF 080910♥
  • envis som få

Låter som slemmisen.
    Min va grön :-S

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨ ¨*:?. ♥ Mamma till lill prinsen född dec 2007 & lilla bönan BF 30/3 2009 ♥ .?:*¨¨*:?.&
  • Nintendo

Jag hoppas inte att det är slemproppen för jag har också fått gulgröna flytningar (från att vara ljust gula) och jag är bara i vecka 35+3.
    Har ingen aning om vad det kan bero på.

• Nintendo

Ingen annan som vet vad det kan vara?

Är det "farligt" om det skulle vara slemproppen när man inte är så långt gången?

• Xay1de
    Nintendo skrev 2008-09-03 14:06:46 följande:
    Ingen annan som vet vad det kan vara? Är det "farligt" om det skulle vara slemproppen när man inte är så långt gången?
    Nej det är inte farligt. BM på förlossningen sa till mig att det är lite av en myt att förlossningen sätter igång automatiskt bara för att slemproppen går eftersom den kan nybildas. Slemproppen är ju rätt stor, för mig lossnade den i omgångar från v. 36 fram till nån timme före förlossningen...
  • sabinaa

puffar lite. Ingen som vet vad det kan vara? Själv tror jag inte att det är slemproppen.

• Xay1de
    sabinaa skrev 2008-09-03 15:48:49 följande:
    puffar lite. Ingen som vet vad det kan vara? Själv tror jag inte att det är slemproppen.
    Så vitt jag har hört kan slemproppen ha gudsköns alla möjliga färger, så det kan nog vara den ändå. Min var typ brun-lila-gul...(Yuck...)
  • sabinaa

Men då är det kanske slemproppen då. Man blir så förrvrirrad. Och jag blir lite besviken om det visar sig vara slemproppen.
    Slemproppen gick i samband med värkarna när jag väntade mitt första barn. Jag hade hoppats på det igen.

Menmen!

• FridaLee

Min slemmpropp lossnade i omgångar i ca 1,5 v tid och den va som du beskriver den.

Vart lite ororlig i v 16 (denna grav) för då fick jag jätte mycket sd och så hade jag exakt sånna flytnigar/slemm som jag hade när proppen gick men sen kom det inget mer och var även på ul några dagar senare och allt var bra. Har hört att slemmisen kan återbildas.

• sabinaa

Jag ringde förlossningen igen och fick prata med någon annan. Och hontog mig på större allvar. Hon tog all info hon kunde och bad att få ringa tillbaka efter hon pratat med doktorn.

En stund senare ringde hon tillbaka och sa att jag skulle få utskrivit pencillin. För jag varit förkyld över en vecka och jag har förmodligen en infektion i kroppen. Hade det bara varit gult så hade det varit annerlunda men eftersom det var lite grönt också var det viktigt att få pencillin eftersom jag snart skulle föda. Har ju bf nästa vecka.

Så vi får väl se. Tre tabletter under tre nätter ska jag stoppa upp i underlivet (örk) jag tycker inte om sånt. Men så är det tyvärr. Så har du samma så ring din bm eller förlossningen för det är tydligen allvarligt. Hon sa att jag skulle säga till min bm att hon skriver det i journalerna så dom har det är det är dags, varför vet jag inte. Men det är inte säkert att jag hinner träffa bm (om jag har tur) innan bebisen kommer. Jag ska till henne på bf datumet. Får väl skriva en lapp själv så dom har det.

Tack alla som svarat. Men jag hoppas ändå att det är slemproppen

• Laboline

Vad skönt med en människa som tog dig på allvar! Hoppas att det blir bra nu då o att du är pigg när allt väl startar:)

Lycka till!!!

• Nintendo

Jag kan uppdatera lite och säga att för min del var det nog slemmisen. Den 4 september tittade vår lilla tös ut en månad för tidig. :)

• Laboline

Grattis Nintendo!

Själv har jag 16 dgr kvar till BF o inget spec har hänt här! Men snart kanske....längtar!!! Men passar på att njuta av den här sista tiden som gravid.

Lycka till alla!

Svar på tråden Gul gröna flytningar, Inget för den känslige