• firepuzz

mallorca ngn som varit på detta? örebro flygplats?

vi ska åka utomlands i maj nästa år till mallorca till ett hotell som heter någonting med pyramids ett resort var det någon som har varit där?

även har någon flygit ifrån örebros flygplats?

• Svar på tråden mallorca ngn som varit på detta? örebro flygplats?
  • SallyK

Vi flög från och till örebro en gång. Hur smidigt som helst! Det går ju inte så många plan där, så alla verkar stå redo och jobba direkt när det landat. Tror vi hämtat bagage och lämnat parkeringen en kvart efter att vi landat!

• firepuzz

okej det låte rju bra men jag har hört att landningsbanan osv ska vara så kort käns det?

• Micke
    firepuzz skrev 2008-09-03 11:59:12 följande:
    okej det låte rju bra men jag har hört att landningsbanan osv ska vara så kort käns det?
    Banan på Örebro är 2600 meter. Inte speciellt kort. Det är 100 meter längre än 2 av banorna på Arlanda. Endast en bana på Arlanda som är längre, den är 3300 meter.
  • SallyK

Kort? Nej, det märkte jag ingenting av! Jag var mest imponerad av hur smidigt allt gick!

• mrskensington

Vart på Mallorca ska ni åka? Det är lite svårt att tipsa annars... :)

• firepuzz

vi ska till alcudia. har varit där en gång tidgare.

• Bong

Har flugit från Örebro 8-9 gånger och det brukar funka hur smidigt som helst! Som nån annan sa: oftast sitter man i bilen på väg hem redan en halvtimme efter landning.

Dock är det ju en väldigt liten flygplats så det finns inte så värst mycket att göra medans man väntar.

• mrskensington

Jag har tyvärr inga tips om Alcudia, vi körde bara igenom på vägen till Cap Formentor när vi var på Mallorca. Det är jättevackert om ni inte redan varit där (och inte är höjdrädda).

• firepuzz

vi har bokat hotell redan men undrar om ngn hade varit där och flygit från örebro

Svar på tråden mallorca ngn som varit på detta? örebro flygplats?