• MammaLillfis

Förlossningsdepression

Hej alla,
    Blev själv lämnad av sambon när sonen var 6 månader pga att jag fick en förlossningsdepression som tills slut släppte när sonen var kring 7 månader...

• MammaLillfis
    Bobbenn skrev 2008-10-03 10:40:45 följande:
    STOR kram til dig!
    Tack!!! Stor kram tillbaka .
    Hoppas att livet ska bli lättare snart. Just nu är det psykisk misshandel från fd sambon som inte gör det lätt att komma på fötter igen. Vill bara må bra och vara lycklig med min älskade lillfis.
  • MammaLillfis
    tjolahopp81 skrev 2008-10-03 20:15:11 följande:
    Svar på #229
    Men usch, vilken tuff sits du sitter i. Ställer fd sambon upp för sonen?
    Nej, inte alls. Han vägrar träffa honom om jag är närvarande vilket jag måste vara nu i början för han har inte träffat sin son på flera månader så lillfisen vet ju inte vem han är. Fd sambon har också problem med sitt temprament och jag vågar just nu inte låta honom vara själv med sonen...skitjobbigt.
  • MammaLillfis
    tjolahopp81 skrev 2008-10-04 10:22:58 följande:
    Svar på #239
    Du är en "kämpa" som orkar... Har du några anhöriga i närheten som vet hur du mår och har det?Kram
    Ja, min familj & vänner stöttar så gott de kan. Men just nu känns det hopplöst eftersom ingen verkar kunna hjälpa mig med få fd sambon att sluta vara så elak och jävlas hela tiden..
  • MammaLillfis
    Bobbenn skrev 2008-10-04 10:58:07 följande:
    Det har jag oxå varit med om. Det är fruktansvärt
    Javisst är det, hur löste det sig för dig ? Eller har det löst sig ? Kram
  • MammaLillfis
    Bobbenn skrev 2008-10-04 15:26:21 följande:
    Jo det har löst sig var många år sedan. Stannade i flera år. Räddningen blev att jag träffade en ny som hjälpte migKram
    Härligt att du kom ifrån det & träffade ny kärlek, det ger mig hopp . Kram
  • MammaLillfis
    Bobbenn skrev 2008-10-04 15:37:51 följande:
    Klart det finns hopp! Visst just nu tror jag inte på detta själv men men Ja du vet hur det är, blä
    Hur har du det nu ? Jag ligger ju lite efter i tråden...
  • MammaLillfis

Åhhh vad allt känns skit. Har sån fruktansvärd spänningshuvudvärk & ångest. Vår kontakt på Familjerätten som vi bara varit hos en gång tar fd sambons parti och tror blint på allt han säger. Han spelar martyr inför henne och ljuger helt galet om att jag inte låter honom träffa sonen osv. Trots att jag både sagt flera gånger, skrivit sms samt mailat att han alltid är välkommen hit för att träffa Noah. Nu har hon okså sagt till honom att han inte behöver svara när jag ringer & vi har ett hus till salu & jag kan inte komma i kontakt med honom....varför ska det behöva vara såhär ?? Så svårt att ta sig upp & bearbeta allt som hänt när man aldrig får lugn & ro.

• MammaLillfis

Hugo Boss skrev 2008-10-05 15:28:55 följande:

kajsaliten: Jo här är det hyffsat..kunde natta sonen utan större ångestattacker och tålamodsutbrott igår..är såå nöjd över mej själv.Och idag har jag varit utanför huset med sonen och min lillasyster..allt gick lugnt till, inga större problem där heller.From imorgon är ju sambon hemma med mig..så det här ska nog gå bra!
    Vad skönt !! För varje litet steg man lyckas med och som kan kännas bra eller åtminstonde ok så mår man ju en smula bättre
  • MammaLillfis

Har precis pratat med ex sambon i telefon och fick höra att om jag inte betett mig som ett svin, dvs fått förlossningsdepression, så hade han aldrig behövt lämna mig.

Svar på tråden Förlossningsdepression