halsont och ammar. Vad kan jag ta emot det?
Allt jag är van att ta inför en förkylning (hälsokost) eller mot ond hals (receptfritt från apoteket) är 'förbjudet' när man ammar. Vad kan jag använda?
Allt jag är van att ta inför en förkylning (hälsokost) eller mot ond hals (receptfritt från apoteket) är 'förbjudet' när man ammar. Vad kan jag använda?
Jag hitta inget annat än vanliga halstabletter. Jag tycket de man köpet på apoteket som ser ut som en tablett med halsduk om och som hade honungssmak var de som hjälpte bäst.
The med lite honung i hjäpte också jättebra. Själv hade jag ont i halsen i 8månader efter att min dotter hade föds. Ingen vat varför tog alla prover som gick två gånger. Måste fått värsta svackan i imunförsvaret efter förlossningen.
det här kommer att låta äckligt, men det är faktiskt rätt gott - och SUPER mot förkylningar och halsont.
Koka upp vatten, hacka två tre vitlöksklyftor och ett par bitar ingefära, låt dra i vattnet lääääänge (värm ev. upp igen, utan att det kokar) lägg i en tepåse, lite kardemumma för extra smak (inte nödvändigt) och mjölk+honung (eller socker)
DRICK! drick så många koppar du orkar under dagen.
OM jag inte minns fel så kan man ta både Bafucin och Strepsils när man ammar. Bafucinen är smärtstillande, men kika på fass.se för säkerhetsskull.
Bafucin och strepsils från apoteket.
Annars te och honung=)
Det står osäkert om det går över i mjölken. När jag var på apotekt så vill hon inte rekomendera dem därför. Men hon är väl försiktig och det var jag med.
Tack för alla tips! jag är lite skeptisk mot preparat som inte är 100% kontrollerade vid amning, så det får nog bli Vicks från ica.. :(
Lady Dahmer: Jajamensan, det låter riktigt äckligt! ;) Har du anv brygden under amning? Låter som ett säkert sätt att få världens yngsta matvägrare *garv*
Lady Dahmer skrev 2008-09-04 12:59:57 följande:
jag har en vän som säger "det som inte dödar får dig att vilja dö" (låter bättre på engelska)