• Anonym (ledsen)

Snussla med porr och facebook. Varför???

Är gravid och superkänslig.. funderar över om han verkligen vill ha mej när kroppen ändras och humöret växlar...

Vet att han glor porr men det är helt okej så länge han inte glömmer bort mej liksom...

Hade häromdagen ett spel där jag grät och typ bröt ihop över att vi har sex så sällan nu när jag är gravid och frågade vad som är felet.. Inget är fel svarar han. Han är bara lite osäker på hur han ska tackla allt illamående, trötthet och humörsvängningar, och om JAG verkligen VILL ha sex då. Brist i kommunikationen alltså..

Förklarade att jag är väldigt osäker på mig själv just nu och är så rädd att han inte vill va med mej och bebisen som kommer.. En gravid-noja bara... Han blev rätt förstörd han också men lovade att allt bara är fint och att han älskar mej jättemycket.

Dagen efter ser jag att han glor porr och verkligen smusslar med det.. raderar loggarna (men glömmer coockies) Skitsamma, han kanske inte vill att jag ska bli ledsen.. porr är som sagt okej för mej bara det inte blir torka i sängen...

Men han gör samma sak med facebook. Jag blev ledsen en gång när han glodde på massa bilder av sitt ex och sen dess loggar han aldrig in på facebook när jag är hemma. Bara i smyg. Men vafan är så viktigt?? Kan han inte logga in och ha normal kontakt med polare när jag är hemma?? När han smyger med det så inbillar man sej ju bara att han har nåt fuffens för sig.. Men han gör nog det i smyg av hänsyn till mej så jag inte ska missförstå nåt eller nån som han är i kontakt med och bli ledsen för det..

MEN JAG BLIR JU LEDSEN NÄR HAN SMYGER!!!!

Han har aldrig visat några tendenser till att messa eller chatta med andra och enligt coockies är det bara bilder på folk han kollat på.. inga meddelanden..men man blir ju orolig ändå..

Hur ska man ta upp detta utan att avslöja sitt snokande (skada från tidigare förhållande när man blev fuldumpad och knäckt)

Eller ska jag bara skita i det och gå i terapi för mitt snokande som är fult dåligt och destruktivt!! Ja vad säger ni?

• Svar på tråden Snussla med porr och facebook. Varför???
  • War

Handlar nog som sagt om missriktad omtanke.

Men har du problem med detta, konfrontera honom och be honom sluta smussla.

• KramMiiis

Jag tror nog som ovanstående att det är så att han inte vill göra dig upprörd i onödan, många män (och kanske även kvinnor) resonerar så. Vad dom inte förstår är att smygandet i sig sårar mer.. Och självklart börjar man fundera om dom har fuffens för sig, förstår dig fullständigt. TYcker du ska prata med honom och säga hur du känner det. Har han inget att dölja så är det inga probem alls.

• Tigress77

Jag kanner igen det dar... Kansligheten, humorsvagningarna det daliga sjalvfortroendet... Jag ar sjalv gravid i 14'e veckan och har haft ett par ratt rejala diskussioner med min sambo om hans smygande med vissa delar av Facebook, har till och med gatt sa langt att jag kollat hans mail och chat loggar pa msn... Det ar hemskt, man kanner sig som ett elakt troll nar man gor sa. Jag har tagit upp saken med honom ett flertal ganger och han har faktiskt lyssnat - ett tag, men sa tar val den dar missriktade hansynsfulheten over pa nytt och cirkusen ar igang igen. Nu ar han mycket, mycket mer oppen med vad han gor pa Facebook, osv. Det kanns betydligt battre att han inte smyger med saker och ting langre... Sa ge inte upp hoppet, tar man upp amnet tillrackligt manga ganger inser han att hans hansynfullhet faktiskt gor saken etter varre.

• Sessan100

Hej,
    en fråga från en som inte är så haj på data..... hur kollar man cookies och framförallt chat loggar på msn? Då måste man ha hans lösen eller?

• CuteElliz
    Sessan100 skrev 2008-10-28 09:50:55 följande:
    Hej,en fråga från en som inte är så haj på data..... hur kollar man cookies och framförallt chat loggar på msn? Då måste man ha hans lösen eller?
    joo... du behöver logga in på hans msn o dessutom måste han spara alla sina loggar...

eller har jag fattat fel ni som kan de där bättre än jag kanske...??
  • Anonym (ledsen)

Har du internet explorer så går du in på menyraden och väljer:

Verktyg> inställningar>

välj menyfliken "allmänt" om inte den kommer upp automatiskt

Sedan Inställningar (för webbhistorik) > visa filer

Har du Firefox så går du in på "Verktyg" i menyraden

>Inställningar

Välj fliken "sekretess"

Sedan fältet "kakor" > visa kakor

Snoka vidare=) Risken finns att karln bara blir bättre på att smussla och dölja så raderar han kakor så finns det lixom ingen chans att se nåt.

För att se msn-historik krävs lösen till hans msn och då måste han även klickat i att konversationshistoriken ska sparas, vilket många inte gör. Blir bara en massa onödigt skräp på datorn.

• Anonym (ledsen)

Jag har tom. snackat med psykolog om mitt snokande för jag tycker inte det är normalt att bli så upprörd och besatt av vad den andra gör på datorn. Även om det är han som smyger och döljer saker.

Vi kom fram till att det är min låga självkänsla som är boven i allt och jag ska försöka låta han vara ifred och fri att göra vad han vill på nätet. Han skulle inte smyga om inte jag hade kollat upp honom första gången sa hon...

Kan jag strunta i allt blir jag till slut starkare i mig själv.

Det som ändå gnager i mig är sveket. Varför måste han kolla upp sina gamla ragg? Nu har han kollat varenda bild på nån brud (ex) TVÅ gånger på samma vecka och sen raderat historiken.

Tänk om jag ändå kunde få förklara för han hur djupt sårad jag blir! Men enligt psykologen så startar det bara bråk om jag tar upp sånt här och hon rådde mig att gå vidare och koncentrera mej på annat. Detta är inte värt att lägga energi på.

Finns det verkligen ingen mer i samma sits?? Hur fan kommer man över sånt här?? Och är det verkligen normalt att göra som han gör utan att man ska behöva vara orolig??

• Anonym (...)
    Svar på #7
    här är en till som tyvärr fastnat i träsket att kolla då han har kört vita lögner ett par ggr istället för att säga som det är, vilket hade gjort livet lite lättare. Man mår ju dåligt av att gå med tanken om vad som kan döljas MER?
    nu har han gjort så att det inte sparas cookies mer, så då har jag känt att jag får lägga ner det själv, mår bara dåligt, han hänger inte på facebook, han har "bara" kollat porr typ 2 ggr vad jag vet, men inte velat att jag skulle veta.
    blev ännu värre när jag blev gravid, sexlivet stannade av, man känner sig ju inte jätteattraktiv själv, och hamnar nånstans bakom...
    han är snäll och vi är med varann jämt, men han är sååå rädd att jag ska få hjärnspöken säger han. Han var själv väldigt svartsjuk förr och ville veta ALLT jag gjorde, men nu har vindarna vänt och det gör mig misstänksam mot allt som rör sig=(
    Han ser ner på folk som är otrogna, men jag kan bara inte ta till mig det..allt kan hända tänker jag
  • Anonym (ledsen)

Mm visst är det jobbigt när det blir så. Det känns trist att ens sambo ska känna sig begränsad pga av att den andra är misstänksam.

Samtidigt förstår jag inte vad som är så viktigt med att dregla efter bilder på gamla ragg när han vet att jag blir ledsen av det. Jag kan förstå en nyfikenhet på vad ett ex gör nu för tiden osv, men när det upprepar sig flera gånger med samma bilder på samma brud då blir man ju jätteorolig. Då känns det mer som en fixering än en nyfikenhet.

Det jag undrar över är VARFÖR man måste vara inne på sidor som man sen känner sig tvingade att radera av hänsyn till den andra för man VET att den andra blir ledsen av att man tittar.

Om jag vet att min sambo blir ledsen av att jag är inne på vissa sidor så skulle jag låta bli det för att visa hänsyn till honom. Och jag skulle inte känna mej begränsad för det, för så viktigt är det inte för mej...

Nån som förstår skillnaden?

• Anonym (vetande)

Jag forstar precis vad du menar ts. Jag ar i densamma sitsen som du, bara det att min kille inte dreglar over nat ex - han surfar runt pa dejtingsajter istallet. Vissa skyltar med "ryska postorder-brudar", kvinnor fran Ryssland som letar efter en man i nat annat land att gifta sig med. Andra med asiatiska dito kvinnor,eller indiska. Samtliga sidor har iaf kvinnor som inte bara ar ute efter sex, det har ar kvinnor som letar en partner, nan att gifta sig med.
    Jag har pratat med honom om hur det far mig att kanna forut och han har lovat att saga upp sina medlemsskap pa dessa sidor, men anda har jag sett i historiken att han surfat in pa dessa sidor emellanat, eller att han far (och oppnar och laser) mail med erbjudanden fran kvinnor som funnit hans profil intressant och garna vill lara kanna honom battre.
    Sa jag vet precis hur det kanns...

• Anonym (ledsen)

Anonym (vetande) skrev 2008-11-05 04:27:56 följande:

Jag forstar precis vad du menar ts. Jag ar i densamma sitsen som du, bara det att min kille inte dreglar over nat ex - han surfar runt pa dejtingsajter istallet. Vissa skyltar med "ryska postorder-brudar", kvinnor fran Ryssland som letar efter en man i nat annat land att gifta sig med. Andra med asiatiska dito kvinnor,eller indiska. Samtliga sidor har iaf kvinnor som inte bara ar ute efter sex, det har ar kvinnor som letar en partner, nan att gifta sig med. Jag har pratat med honom om hur det far mig att kanna forut och han har lovat att saga upp sina medlemsskap pa dessa sidor, men anda har jag sett i historiken att han surfat in pa dessa sidor emellanat, eller att han far (och oppnar och laser) mail med erbjudanden fran kvinnor som funnit hans profil intressant och garna vill lara kanna honom battre. Sa jag vet precis hur det kanns...
    oj, det där känns faktiskt ännu värre.. Nyfikenhet på vad gamla ex och polare gör är ju en sak men rena kontaktsidor är nåt helt annat. Jag skulle också bli arg och ledsen och tänka att jag lika gärna kunde lämna den killen, men samtidigt så älskar man ju sin sambo så otroligt mycket på grund av andra egenskaper.. Fan vad svårt. Varför kan det aldrig bara få vara enkelt???
Svar på tråden Snussla med porr och facebook. Varför???