Begravning?
Vad kostar en begravingng?
Får man betala mer när barnet inte klassas som barn ännu?
Vad kostar en begravingng?
Får man betala mer när barnet inte klassas som barn ännu?
ingen?
barn är v 28 i sverige. Är inte försäkrad igenom fack eller liknade (är inte medlem i ett fack på jag studerar).
Så begravningen är alltid gratis? En sten har vi inte behov av, bara att vår lille ska få en plats och vi med.
Men som sagt, barnet var inte alls så långt gånget utan räknas som foster id e flestas ögon. I mitt var det ett abrn, det var det fårn första stund.
Beklagar det som hänt er djupt! Jag hoppas ni finner frid och glädje i livet trotts de tosm skett
jo minneslund tycker jag är helt ok. ska ringa sjukhusprästen imorgon!
Anonym (undrar) skrev 2008-09-04 19:11:39 följande:
Anonym (saknad) skrev 2008-09-04 19:18:10 följande:
Tack för infon och jag beklagar verkligen "Anonym (jagmed)". Vi har bara delar kvar av vårt foster som har fått en trälåda med spöket laban på. För oss passar det jätte bra. Den är personlig och ja... det är vad vi helst vill ha den i om vi får.
Vi vill inte ha kremering (min förta präst avrådde mig från det med). Egentligen vill jag ha en riktig grav så jag får bo med honom i slutändan, men det komme rinte hålla. VI kommer inte ha råd med en gravsten för 8000 (ksotar väl mer?). men en minneslund är ändå något.
För mig är det ett barn och allt vad det innebär.
Mitt barn var i v 8, jag hade gått till v11+1 när det upptäcktes, så inte så långt, men ändå ett barn.
Det som är skönt är att ingen har skrattat åt mig och hånat mig utan alla har visat stor respekt och försökt hjälpa så som de kan
Anonym (undrar): beklagar verkligen. har ni något avslut inbokat? Vad händer om barnet föds?
Tack för alla svar. Jo det har hjälpt en del.
Har varit i kontakt med prästen nu som skulle kolla upp olika ting. Intyget kostar 230 då det är kostnaden för ett sjukhusbesök, jag tar mitt återbesök samtidigt dock.