• CiCiCi

När efter förlossningen började ni köpa "vanliga kläder"?

Ni som gått upp runt 20 kg - när började ni köpa vanliga kläder? Längtar så efter en "normal" garderob - har Bf 27 september...

• Svar på tråden När efter förlossningen började ni köpa "vanliga kläder"?
  • Fisk i en skål

Gick upp 22 kilo..och började använda mina gamla kläder ungefär 1 månad efter!!

• PixieApa

Åh, jag längtar också efter en normal garderob så det kändes roligt att höra

• CiCiCi

Kämpade du som tusan då eller? Man måste ju ändå äta bra uder amningsperioden....

• Morbid angel

Gick upp 33 kg och hade gått ner allt inom 2 månader.

• glad i livet

Börjar så smått använda de kläder jag hade innan graviditeten nu (4 månader efter förlossning). Bröstkorg och höfter är fortfarande lite vl breda för de kläder jag hade tidigare.
    Ca 3 veckor efter förlossningen kunde jag komma i de kläder jag hade i början av graviditeten, dvs ej mammakläder men lite större kläder.
    Innan graviditet hade jag st xs eller 34 och nu har jag m eller 36-38 i tröjor och 38-40 i byxor. Gick upp 18 kg under graviditeten.

• glad i livet

Vill tillägga att jag nästan gått ned allt (endast 2-3 kg kvar, som jag förhoppnongsvis behåller) men bred är jag ändå. Kommer troligen aldrig få lika smala höfter igen.

• Fisk i en skål

Jag har inte gjort ngt speciellt för att gå ner..
    Blir några promenader med barnvagnen varje dag!
    Har inte ammat så jag har inte gått ner något pga det

• CiCiCi

Ojdå!

Så då kan man räkna med att höfterna blir bredare?! Nu hade jag iofs storlek 36-38 innan graviditeten och 38-40 i byxor... så mina höfter är breda i sig själv...

Kanske inte töjs ut lika mycket då?!

• Morbid angel

Angående hur höfterna blir bredare eller ej är individuellt,mina blev inte bredare.

• CiCiCi

Morbid angel: Hur gjorde du för att gå ner allt ditt?

• Morbid angel
    CiCiCi skrev 2008-09-04 16:44:18 följande:
    Morbid angel: Hur gjorde du för att gå ner allt ditt?
    Hmm,inget alls
    Har i vanliga fall svårt att hålla vikten åt andra hållet.Måste äta ordentligt för att inte gå ner i vikt.
  • Blåbärspaj

Man gick ju ner de värsta kilorna de första mån..
    höfterna var breda av bara fan..men nuär ungen 9 mån och jag får på mig smaljeansen som jag löängtat.

• simpa

Efter ett år kanske... Jag gick inte ner så snabbt, men blev smalare än jag varit innan.

• Mosie

jag anvande mina vanliga klader direkt efter fodseln, de mesta i alla fall. Jeansen tog kanske 4 veckor att passa in i igen, och efter 3-4 manader var de alla for stora. Jag ammade och tick ner till originalvikt snabbt och slutade inte dar, gick ner 2 stlk till. Det enda som jag inte kunde kopa mindre i var toppar eftersom brosten var tvugna att rymmas ;) Var dock valdigt aktiv innan och som gravid och hade mycket muskler som snabbt brande bort det jag satt pa mig.

• Kajak

Jag köpte aldrig nya kläder efterb förlossning.

Använder mina vanlig kläder även om jag måste sluta andas.
    Nää skojar bara.

Jag har kläder som passar mig efter förlossning.
    Jag har några jeans som är lite för stor för mig, jag köpte dom då jag gick upp i vikt.

Sen när jag gick ner i vikt hade jag dom kvar o det passade mig perfekt.

• katinka1

Jag började använda mina normala kläder efter ett par veckor. De lite vidare byxorna kunde jag åka hem i från bb. Däremot gjorde jag ett stort fel och köpte nya byxor efter tre månader. De höll jag på att drunkna i efter att ha ammat i ett halvår eftersom jag i slutänden gick upp 20 kg som gravid och ner 30 kg efter förlossning och amning. Jag fick blev i och med det smalare och höften var som vanligt efter 5 månader tror jag. Åt helt normalt och såg till att äta riktiga mål på dagen också. Som tur var, var jag inte så godissugen, som många är

Nu får vi se hur det blir den här gången. Har "bara" gått upp 15 kg och hade bf 3/9.

• Susiepie

Jagg kan ha de flesta jag hade innan har fått lite extra om låren dock men toppar är nog ung som vanligt lite kvaar :)
    Jga hhar 10 kg kvar att gå ner tills jag är nöjd jag har 8 kg kvar till inskrivningsvikten gick upp 35 kg...han är nu 3 mån

Intresserad av skor och kläder? Se mitt galleri!
Svar på tråden När efter förlossningen började ni köpa "vanliga kläder"?