Corpus callosum-agenesi, Någon mer som har ett barn med denna diagnos???
Skulle vilja komma i kontakt med föräldrar till barn som diagnostiserats med corpus callosumagenesi, eller underutvecklad hjärnbalk. Hur har det gått för era barn? Hur upptäcktes det? Ärftlighet? Osv...
Har en dotter på 9 år som har denna diagnos. Har även följddiagnoserna Mikrocefali, Autism, Lindrig psykisk utvecklingsstörning och ADHD.
Hon fick sin diagnos vid 5,5 månaders ålder efter att huvudet inte vuxit som det borde.
Jag är nu jätteorolig att min tredje dotter, nu 9 veckor gammal, ska ha samma hjärnfel eftersom hennes huvud inte heller växer som det borde. Det har bara vuxit 2,5 cm och hennes kurva börjar plana ut.
Både jag och barnens pappa utreddes efter att vi fick vår första dotter och de kunde inte finna någon genetisk orsak till hjärnfelet. Därför vågade vi skaffa fler barn och vår mellantjej som nu är 7 år har normalstort huvud och är helt frisk. Jag törs knappt tänka tanken att vår trea nu skulle ha samma hjärnfel som storasyster med allt vad det innebär. Då MÅSTE det ju vara ärftligt!!!