• Loopington

"Kattnätet förfular fasaden"

Vi har ett kattnät (stålnät och träreglar) på balkongen som styrelsen i vår bostadsrättsförening tycker förfular fasaden. De har ett förslag till innätning som innebär att katterna kan vara på balkongen men inte vi människor (typ som ett tak i höjd med balkongräcket...)

Är det någon som har tips på ett nät i normal människohöjd så alla kan vara på balkongen, som är riktigt diskret men ändå säkert?

• Svar på tråden "Kattnätet förfular fasaden"
  • Amigos

Jag har sett en del som har genomskinlig plast på balkongerna. Var de köpt det har jag ingen aning om....men det kan ju inte störa då det knappt syns.

• Loopington

Grejen är att styrelsen skulle säga nej till det också tyvärr...
    Jag tycker inte heller att det kan störa det vi har nu, men styrelsen verkar vara vääldigt konservativ

• pajas01

kan du itne sätta upp en antingen ett tyg som en lite gardin till mitten eller som min mormor sätta upp en spalje finns jätte finna som är som typ kvistar ifrån rusta kostar itne en förmögenhet..

• pajas01

eller så får du ta och bli ordf så får du igenom det du vill ha =))

• Fru T

har tyvärr inge tipps på vad man kan ha istället. det är ju tillome lag på att man måste ha nät om man har mer än 5 meter ner så kissarna inte ska kunna ramla ner å slå sig.

• Loopington

Ni har bra tips, tack
    Men tyvärr ska det vara något som är osynligt från gatan, något mirakelnät av något slag.

• Loopington
    pajas01 skrev 2008-09-04 21:20:53 följande:
    eller så får du ta och bli ordf så får du igenom det du vill ha =))
    Jag har tänkt på det Verkar tyvärr va den enda utvägen. Angående lagen så ahr styrelsen koll på den, men de bryr sig inte att vi som är människor vill kunna vara på balkongen.
  • Amigos

Om inte plast duger, får ni glasa in balkongen? Eller är det också för synligt? Hur högt upp bor ni? Om det är mer än fem meter så måste ni ju ha balkongen innätat, vad säger de om den lagen?

• Loopington

Inglasning är förbjudet, lagen har de koll på så de accepterar ett nät, men deras förslag innebär att bara katterna kan vara ute och inte vi (om vi inte ska krypa på golvet). Det får bli så i värsta fall, är så trist bara då nätet vi satte upp funkar bra och är relativt diskret.
    Vi försöker få dem att kompromissa men vet inte riktigt hur.

• Amigos

Om det nu inte får synas kan ni inte då ha någon form av mjukt trädnät som ni fäster i balkongräcket och och sen kan haka fast i runt om...på det sättet kan ni ju at bort det när ni ska vara där.

Svar på tråden "Kattnätet förfular fasaden"