• Iorlover

Vi som försöker gå 12000 steg om dagen! (2)

Tyvärr gick min förra tråd ut innan jag han med att göra en ny. Där kämpade vi med 10000 steg om dagen, men ökade till 12000 steg.

Nu hoppas jag att alla hittar hit (gamla som nya) för jag blev såå peppad av att ha er!

Så kom igen nu så räknar vi steg!

• Svar på tråden Vi som försöker gå 12000 steg om dagen! (2)
  • Iorlover

Har förresten kommit upp i 12019 idag trots en förkylning.

• saxifraga

Imponerande med målsättningen 12000 steg, för då måste man ju verkligen gå en långpromenad varje dag. Jag kommer bara upp i 4-5000 om jag inte skärper mig. Igår kom jag upp i 15000 steg men då hade jag gått jättelångt, var så himla nöjd. Har du länk till den gamla tråden så man får läsa hur ni gjort?

Vad är ditt rekord under en dag?

• Iorlover
    saxifraga skrev 2008-09-04 22:27:32 följande:
    Imponerande med målsättningen 12000 steg, för då måste man ju verkligen gå en långpromenad varje dag. Jag kommer bara upp i 4-5000 om jag inte skärper mig. Igår kom jag upp i 15000 steg men då hade jag gått jättelångt, var så himla nöjd. Har du länk till den gamla tråden så man får läsa hur ni gjort?Vad är ditt rekord under en dag?
    Japp, nog krävs det en liten runda. Ska försöka mig på att länka får se hur det går....
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m33108339.html
  • saxifraga

Vad duktiga ni är! Jag puffar tråden så kanske de gamla deltagarna hittar hit!

Idag ska jag ut på promenad och sen till ÖF, några 12000 steg lär det inte bli, men jag ska sätta på mig räknare nu så får vi se!

• vel

Hej! Hakar på här oxå om det går bra?
    Räknar ni bara promenader eller hela dan?
    Brukar gå morgonpromenad.
    Dagens promenad = 15709
    / Veronica

• Pokergirl

Hej! Jag hänger gärna på, men jag var inte med på förra tråden. Jag kör tappa.se, försöker hinna med en promenad om dagen för att få upp stegen men hamnar ofta runt 10 000 så en sporre mot 12 hade varit toppen!

• Mammanseko

Hallå! Nu har även jag hittat hit!

stegräknaren kom ju som sagt bort under städningen inför bröllopet och sedan hittade jag den men nu ahr dottern istället slarvat bort den...

Igår slutade dagen på ca 8000 steg.

Idag ska jag leta så jag med säkerhet vet vad det slutar på!

Mamma till Albin och Alva
  • Alice i Umeå

Hej hej!!!

Jag hakar också gärna på här om det är ok. Kör också tappa.se, tycker att det är toppen. Där har jag bara lagt in stegmålet på 10 000 men många dagar är jag över det så det blir en bra sporre att klara 12 000 per dag. Idag har jag hitills gått 11419 så idag ska nog inte vara så svårt att fixa det. Motions cyklar ofta en timme på kvällen i ca 20 km i timmen, det ger ca 7800 steg. På tappa omvandlar man ju all motion till steg och sen skriver in alla steg och allt man ätit så ser man om man gjort av med mer än vad man har stoppat i sig.

• saxifraga

Shit. Jag gick precis in på Familjeliv och kom att tänka på den här tråden. Ska kolla hur många steg jag gått idag. Helt spooky: Prick 10 000 steg! Vad synd då att ni höjt målet till 12000 steg

En annan lustig grej är att det står tappa.se på min stegräknare. Har lånat stegräknare och hade aldrig varit in på deras hemsida förrän nu när ni nämnde det.

• Alice i Umeå

Hej hej!! Igår blev det 17983 så då klarade jag mig med bravur. Men jag vet att det blir mindre vissa dagar så då är det ju bra att ha varit riktigt duktig andra dagar. Lycka till!!!

Svar på tråden Vi som försöker gå 12000 steg om dagen! (2)