• Night Angel

Lax till potatisgratäng funkar det?

Är väldans sugen på potatisgratäng men inte på  köttbit som jag alltid har till..Är det gott med lax till eller har ni nåt annat tips att ha till gratängen? ingen köttbit bara..

DET FINNS INGEN VÄG TILL LYCKAN.DEN FINNS I DITT INRE!
  • Svar på tråden Lax till potatisgratäng funkar det?
  • Mosaik

det är väldigt gott med grillad/stekt lax till potgratäng!!

• Mrs Kaffelatte

Gör gratängen som vanligt och stek bacon och ha i mellan lagret.
    Sedan har du i 1 dl senap (gärna jonnys) i grädden och in i ugnen som vanligt..

Vet att du inte ville ha en "köttbit" men bacon för mig är itne en "bit"...

Man annars så funkar väl lax.. Då kan du ha i lite dill i gratängen så blir den mer "fiskig"...

• Mickis74

* Lax
    * Kycklingfilé
    * Schnitzel

• MrsCD

Vi brukar ha lax I potatisgratangen. Sa det blir nog jattegott till.

• Night Angel

ok då blir det lax till då..kyckling åt jag i går till middag  och ska ha reserna till lunch..sä kyckling till middag med blir det inte..

Mrs Kaffelatte skrev 2008-09-05 10:41:28 följande:
    Gör gratängen som vanligt och stek bacon och ha i mellan lagret.Sedan har du i 1 dl senap (gärna jonnys) i grädden och in i ugnen som vanligt.. Vet att du inte ville ha en "köttbit" men bacon för mig är itne en "bit"... Man annars så funkar väl lax.. Då kan du ha i lite dill i gratängen så blir den mer "fiskig"...
    Tack för tipset ska provas nån dag..
    DET FINNS INGEN VÄG TILL LYCKAN.DEN FINNS I DITT INRE!
  • Mrs Kaffelatte
    INDIAFAMILY skrev 2008-09-05 10:43:35 följande:
    ok då blir det lax till då..kyckling åt jag i går till middag  och ska ha reserna till lunch..sä kyckling till middag med blir det inte..
    Tack för tipset ska provas nån dag..
    Ja men gör det.. Det är såå gott och enkelt.. Med en fräsch sallad till blir det übertrevligt..
  • 83Lovika

Varva rökt lax med felix potatisgratäng på påse, ha i lite dill. Blir super gott!!

• Mollymajs

Håller med Lovika83 Röklt lax o poatisgratäng felix o dill är RIKTIGT; RIKTIGT gott..

• Heavenlyfaith

Väldigt gott till laxen är att göra gratängen med dill o västerbottenost!

Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
  • Night Angel
    det finns ingen väg till lyckan.den finns i ditt inre!
Svar på tråden Lax till potatisgratäng funkar det?