• ludenben

Länk och tipstråd ADHD

lägger till mig här med

• ludenben

hem.bredband.net/b115842/nep_damp.htm

Gillar denna sidan. Klickar man sig fram hittar man massor.

Vad det gäller böcker så är "explosiva barn" en höjdare. Ska läsa ett barn i varje klass med för den verkar bra.

• ludenben

det gör inget, då fattar alla att den är uppskattad när flera länkar

tristania skrev 2008-09-09 16:09:32 följande:
    Jaha, skickar vi samma länk
  • ludenben

åh, de hade en sån på sonens förra förskola. Jag frågade vart de hade köpt den men det var bara för företag den var så bra, en vecka i taget...

nano skrev 2008-11-09 21:43:06 följande:
    Finns det någon som kan tipsa om var man kan köpa bra väggalmenackor/planeringskalendrar med en vecka åt gången? Behöver nån stor som vi kan ha i hallen för sambons skull (har ADHD)
  • ludenben

Förskolan skulle hjälpa oss med en bra kalender. Hemmagjord men med bilder, kan ta kort på den så fort vi fått hit den

• ludenben
    Sonens schema

Nu har vi fått hjälp med schemat... Den övre pilen är satt ovanför den aktuella dagen. Pilen på sidan är det vi ska hålla på med. Antingen kan man pilen eller plocka bort bilderna när sakerna är gjorda. Bilderna här är på tallrik (äta), handla, datorn... de är vanliga pappersutskrifter och schemat är av papper och allt är laminerat. Bilderna sätter vi fast med häftmassa. Finns även varianter man kan göra med kardborre om man vill istället för häftmassa. När han blir läskunnig byter vi bara ut bilderna mot skrivna koret så slipper vi göra en ny.
  • ludenben
    Svar på #55
    Jag är inte så usel på att stava, slant på tangenterna "det ska stå antingen kan man använda pilen eller plocka bort bilderna" och på sista raden ska det så klart stå kort, inte koret...
  • ludenben

ja det är förskolan som hjälpt oss. De är verkligen bra på detta. Är jättenöjd med den bra sen när han kan läsa för då kan vi ha som er med ord på

elegi skrev 2008-11-11 12:10:31 följande:
    Den var ju jättefin Den ser ut som den jag har gjort själv fast jag använde magneter och ord eftersom Alexandra kan läsa jättebra, hon har ju inga problem med att allt hon ska göra/ dag finns med på schemat men det är roligt att se hur man kan göra med bilderna för de mindre barnen. Hur mycket man kan sätta upp/gång beror ju på vad barnen klarar. Men verkligen jättefina bilder
  • ludenben

ja det blir med styrsel i det än om man plastar "för hand" med vanlig självhäftande plast.

Unicorn73 skrev 2008-11-11 16:51:21 följande:
    Svar på #55Det var ett jättefint schema!! Bra med laminering, håller bättre oxå.
  • ludenben
    Svar på #69
    tack för tipset!! ska spara den bland bokmärken för känner att det kan behövas just nuFundersam
Svar på tråden Länk och tipstråd ADHD