• Anonym (hmm..­.)
    Äldre 5 Sep 12:12
    41999 visningar
    63 svar
    63
    41999

    Att sälja sina underkläder för extra inkomst....

    Någon som har gjort det?

    Jag funderar på det. Är inte i desperat behov av pengar, men lite extra hade inte skadat just nu....

    Har kontakt med en kille via en fejk mailadress (ej mitt riktiga namn). Han vill köpa av mig och vill gärna ha msn- och telefonkontakt, men det har jag sagt nej till. Vill inte ha mer kontakt än via mailen, och när köpet är gjort så stänger jag ner mailadressen är det tänkt...
    Hur har ni gjort med betalning? Givetvis vill jag ha pengarna först, sen skickar jag till honom. Kan han på nåt sätt spåra mig via mitt kontonummer som han får? (han får inte mitt privata kontonummer utan ett annat som jag skapat)

    Någon som vet? erfarenheter etc? Han verkar harmlös, men man vet ju aldrig vilka psykon som sitter på andra sidan...

  • Svar på tråden Att sälja sina underkläder för extra inkomst....
  • Anonym (hmm..­.) Trådstartaren
    Äldre 5 Sep 12:27
    #4

    Nä, detta är minst sagt en engångsföreteelse... absolut inget jag kommer fotsätta med. Blev mest nyfiken på hur mycket man kan få för det. Så det är varken rätt eller fel, det handlar om nyfikenhet just nu.

    Hur skaffar man payson?
    Postförskott, syns inte min adress då t.ex.?

  • Anonym (hmm..­.) Trådstartaren
    Äldre 5 Sep 12:28
    #6
    IaDaniela skrev 2008-09-05 12:26:08 följande:
    Nej, det går inte att få tag på namnet på kontoinnehavaren bara för att man har personens kontonummer. Jag har själv både frågat min bank och dessutom testat det för att jag ville veta och dom lämnade inte ut några uppgifter.www.iabloggar.blogg.se
    Det går alltså inte? Inte ens om denna killen är värsta hackern eller datakunniga?
    Dock om han jobbar på bank kanske... det kan man ju inte veta...?
  • Anonym (hmm..­.) Trådstartaren
    Äldre 5 Sep 12:39
    #11

    Om det verkligen sitter sådana här personer (sjuka, perversa, psykon eller en vanlig familjefar som har behov? usch...), då får väl DE räkna med att lämna ut sin adress för att få något hemskickat tills sig eftersom det är de som vill köpa och är ute efter just dessa grejerna... Hur ska de annars få dem? Att träffas är helt och hållet uteslutet. Tycker de att det är pinsamt så får de väl sluta efterlysa det de skäms över...

  • Anonym (hmm..­.) Trådstartaren
    Äldre 5 Sep 12:41
    #12

    Vad som är mest pinsamt...
    Säljaren (jag) erbjuder ju någonting och med mina egna villkor (t.ex. ingen telekontakt, inga personuppgifter utlämnade, hur jag vill ha betalt osv) det är mina villkor för att sälja.
    Då är det ju upp till köparen om den vill acceptera allt det. Jag som säljare kan ju vänta och välja vilken jag vill sälja till och på vilket sätt.

  • Anonym (hmm..­.) Trådstartaren
    Äldre 5 Sep 12:48
    #17
    Anonym (08) skrev 2008-09-05 12:42:30 följande:
    Jo, men du ska väl åtminstone inte riskera ditt eget namn? Självklart kommer han ge dig din adress. Jag kanske är lite yrkesskadad eller vad man ska kalla det eftersom jag studerar beteendevetenskap med inriktning på rättspsykologi (typ psykon ) men var försiktig bara för din egen skull. Anonym (hmm...) skrev 2008-09-05 12:39:13 följande:
    Ja gud ja, det är därför jag skriver här :)
    Har en fejk mailadress (men ja det finns ju ip-adresser, lätt för hackers). Brevet(paketet) till honom kan ju bara spåras från vilken del i landet det skickas.
    Så det var just betalningen jag ville ha koll på, vill ju inte alls kunna spåras.
    Som sagt han verkar harmlös, men "psyko" finns ALLTID i bakhuvudet så skulle aldrig riskera att han ska kunna spåra mig på nåt vis...
  • Anonym (hmm..­.) Trådstartaren
    Äldre 5 Sep 12:54
    #20

    Ja får nog bli payson då som verkar säkrast...

    Ni har rätt, finns ju "psykon" på Tradera också! Inte bara de som köper "udda" saker som underkläder.
    La ut en helt vanlig klädannons på Blocket för ett tag sedan (sålde trendiga kläder - ej underkläder), då var det en gubbe som kontaktade mig och undrade lite allmänt vad det var för kläder och i vilket skick osv (normalt frågat).
    Sen undrade han om kjolarna, om de var korta eller långa...
    Sen undrade han hur korta den kortaste var...
    (började ana oråd...)
    Sen frågade han om jag även sålde strumpbyxor...
    Frågade om jag sålde nylonsptrumpbyxor...
    Eller underkläder....
    Om de var använda och otvättade...

    USCH!!! Jag förklarade snällt och bestämt att NEJ, enbart kläder! Allt är tvättat!
    Frågade honom om han skulle ha eller ej, men han kunde ju inte släppa det här med strumpbyxor och underkläder så jag la på luren...

    Så efter det lägger jag aldrig ut mitt mobilnummer på t.ex. Blocket (man räknar väl med att man har en tydlig och oskyldig annons och att normala ska ringa...)
    numera är det en mailadress, och inte ens min vanliga utan olika påhittade varje gång...

    Så det var ett misstag, men man lär ju sig...

  • Anonym (hmm..­.) Trådstartaren
    Äldre 5 Sep 12:57
    #21

    Det jag menade med förra inlägget var att trots man säljer "normala och vanliga" saker så kan det ändå ringa psykon...

    Säljer man underkläder så vet man ju vilka man riskerar att dra till sig och det är ju DÅ man vill vara så försiktig man kan...

    Ang. vad man kan få betalt. Som jag har förstått så kan man få 100kr/trosa (oanvända). är de använda så kan man få allt mellan 250kr/trosa-flera tusen för en trosa... beror ju på köparen och hur desperat/rik personen är...

  • Anonym (hmm..­.) Trådstartaren
    Äldre 5 Sep 13:12
    #25

    Haha. Ja... nog är det en rejäl och bra extrainkomst att göra något som detta... Men i mitt fall så var jag mest nyfiken...
    Jag har en underbar sambo (han vet att jag är nyfiken och han tycker mest att det är patetiskt av de som vill köpa använda underkläder, så han skrattar mest åt det)
    Så detta är som sagt en engångsföreteelse för mig. Jag vill prova det en enda gång för att se hur mycket man egentligen kan få!

    In och kolla på klädfynd (www.kladfynd.se tror jag...) det ser ut som att man verkligen kan sälja allt där. Vanliga kläder, sen blev jag paff när jag såg en annons "Använda trosor säljes" (och det fick alltså ligga ute som annons....!) så verkar inte finnas några regler för vad man vill sälja där...
    Fick tipset av någon, la ut en annons ett par dagar, sen skämdes jag och tog bort den, men då hade en kille hunnit få napp och mailade mig någon dag efter... 

  • Anonym (hmm..­.) Trådstartaren
    Äldre 5 Sep 14:10
    #28
    Anonym (nyfiken) skrev 2008-09-05 14:02:23 följande:
    har gjort lite research på nätet... finns hur mycket annonser som helst med folk som säljer... ny innegrejen det här pratade med pojkvännen och nämnde detta nya fenomen och han sa "jamen vadå? det är ju bara att sätta igång!" hahahan tyckte det verkade som lättförtjänta pengar

    Hehe, ja. Sålänge man inte har fortsatt kontakt med köparen eller blottar sig själv med personuppgifter m.m. så...  ingen skada skedd - bara lättförtjänta pengar!


    Men ja, en gång för mig, sen får det räcka ;) Hade jag varit i min sambos skor så hade jag kanske inte velat att min flickvän skulle sälja använda underkläder till främmande män...

  • Anonym (hmm..­.) Trådstartaren
    Äldre 5 Sep 14:19
    #32
    HelleGbg skrev 2008-09-05 14:15:40 följande:
    har bara läst ts,men fy fan vad otroligt barnsligt o hålla på o sälja trosor o skit på n ätet! är det så svår tatt skaffa ett vanligt jobb?usch va vidrigt,,sitter äckliga gubs med era trosor??? ge er....skaffa ett jobb,.( ett normalt)
    Läs hela tråden.

    Jo tack, jag har ett vanligt och "normalt" jobb.
    Detta handlar om ren nyfikenhet för denna "nya marknaden". Hur mycket betalar köparna egentligen för något sådant som använda underkläder?
    Har sagt flera gånger här att detta är en engångsföreteelse för mig, därför gick jag in här för att fråga vad andra hade för åsikter och även tipsa om hur man på bästa sätt kan hålla sig så anonym som möjligt eftersom man inte vet vad köparen är för person.

    Du har såklart rätt till din åsikt och dina val i livet och det respekterar vi.
    Då kan du respektera att vi andra också har rätt till vår åsikt och våra egna val.
  • Anonym (hmm..­.) Trådstartaren
    Äldre 5 Sep 15:19
    #34
    NicoFina skrev 2008-09-05 14:23:35 följande:
    Men du kan vara helt lugn med betalningen iaf.Finns bra sidor för att kunna få kontakt med köpare!Har lite tips om du vill inboxa mig.Vet inte om man får göra reklam för sådana sidor här på FL
    Ja jag kommer använda payson som det ser ut nu.
    Men tack ändå! Glad
  • Anonym (hmm..­.) Trådstartaren
    Äldre 5 Sep 15:37
    #38
    Anonym (nettan) skrev 2008-09-05 15:31:01 följande:
    jag har sålt tidigare, i närmare 3 års tid.men jag sålde inte bara trosor utan en hel del annat också som knäppgöken ville ha.träffades 1 gång i månaden och gjorde upp affären.

    Oj, hur vågade du träffa honom?


    Vad var det mer än underkläder som "knäppgöken" ville ha? *nyfiken*

  • Anonym (hmm..­.) Trådstartaren
    Äldre 5 Sep 15:39
    #39
    Björnmossa skrev 2008-09-05 15:28:54 följande:
    Det är ingen ny marknad kan jag upplysa om, har sett annonser för köpare och säljare i typ tio år och fenomenet existerade säkerligen innan jag upptäckte det, äckligast var en gubbe som ville köpa använda tamponger...
    För mig är det en ny marknad (eller ja, sen ett par 3 år tillbaka)
    Men har aldrig upptäckt detta förut! Nu sitter man ju mer vid internet än förr och det är ju där allt det nya dyker upp hela tiden...

    Man kan ju undra vad han skulle göra med de använda tamponger? Fundersam
  • Anonym (hmm..­.) Trådstartaren
    Äldre 5 Sep 15:54
    #49
    Anonym (nettan) skrev 2008-09-05 15:45:58 följande:
    jag var väl ung och dum kanske. började sälja som 17-åring.jag sålde trosor, bh:ar, könshår samt håret under armarna, strumpor, använda skor som stank, bilder, klubbor som varit inne där nere...sedan så ville han även ha smisk så jag piskade honom. samt att han drack piss, så det köpte han också-å drack på plats.tjänade bra med pengar kan jag säga!
    Allt detta du sålde...
    Hur såg prislistan ut för varje "vara"?
    Kisset såg jag, 5000 spänn för ett glas! Helt otroligt!! Han måste varit stenrik... (och äcklig...) Och han krävde aldrig några andra sexuella tjänster t.ex?
  • Anonym (hmm..­.) Trådstartaren
    Äldre 5 Sep 16:46
    #53
    Anonym (nettan) skrev 2008-09-05 16:05:32 följande:
    nej, rik var han inte. men så bodde han hemma hos sin bror och lät sin lön gå till mig 5000 kr fick jag för första glaset som övertalning kan man säga. han lyckades också. prislistan såg ungefär ut såhär: använda trosor 250 kr (han köpte även trosorna till mig och köpte sedan tillbaka dom) använda strumpor 200 kr könshår 100 kr klubbor som varit inne i fi**an 50 kr st kiss 500 kr glaset smisk 500 kr/gång (varade i ca 5-10 min, bra timpeng) nakenbilder 100 kr st (han köpte oftast en rulle på en gång) hmm, säger till om jag glömt något. sedan så var vi alltid på hotell som han givetvis betalade, han stod även för all mat. sedan så fick jag massa "presenter" av honom varje gång vi sågs. nya kläder, skor, mobil m.m.han ville aldrig ha några sexuella tjänster som avsugning, runka, sex. å det hade jag inte ställt upp på heller.han bjöd på liseberg och många gånger så fick jag bonuspengar.i snitt träffades vi 1 gång i månaden, men ibland även 2 eller 3 gånger.
    Ang. nakenbilderna, var bilderna "huvudlösa"? Dvs. så man inte såg att det var du? Annars hade jag varit rädd för att bli exponerad någonstans så alla kunnat se!

    Men gud vilken äcklig gubbe...

    Nä... det enda jag kan tänka mig att sälja är underkläder... en gång.
    Är inte fullt lika våglig som du ;)
  • Anonym (hmm..­.) Trådstartaren
    Äldre 25 Feb 12:49
    #61
    AndreasJoh skrev 2014-02-23 06:11:58 följande:
    Jag har läs samtliga inlägg med stort intresse och kände att jag gärna
    vill komplettera med mina åsikter och erfarenheter.
    Många män har svårt att skapa relationer till flickor. när jag har gått på
    traditionella "raggningställen"  har jag förstått att konkurrensen och utslagningen 
    är stor. Jag får alltid gå hem ensam, vilket i längden blir frustrerande då även jag 
    söker efter kärlek och närhet.
    Men nu har jag funnit en ung flicka på en chattsite som säljer sina använda trosor till mig.
    Det har blivit ett uppskattat surrogat och det känns äkta och rätt för mig.
    Hon uppskattar andra sorters killar än mig, men hon säljer gärna sina trosor till mig
    eftersom hon behöver pengar till kläder, smink och nöjen.
    Jag studerar själv, men arbetar extra på helger och kvällar för att ha råd att köpa 
    hennes trosor. För mig har livet fått en ny mening och jag vill inte vara utan denna 
    glädjekälla. Jag är mycket förälskad i henne, men då jag vet att hon inte vill ha en
    sådan kille som mig, blir detta mitt sätt att komma närma den jag älskar och pengarna blir
    mitt sätt att visa henne kärlek och respekt, tycker Ni att det är fel?
    Jag tar tacksamt emot eventuella åsikter och reaktioner, min e-postadress är:
    himmelstorp@outlook.com
    Jag heter Andreas
    Hej Andreas.

    Då antar jag att du känner den här flickan vid namn som du köper trosor utav?
    Grejen med detta s.k. säljandet är ju isåfall att man ska kunna vara helt anonym just för att inte utsätta sig för konstiga människor och ev. "stalkers", för det kan ju bli så som du säger att köparen blir kär och utvecklar ett genuint intresse för säljaren (som säljaren inte efterfrågar eftersom försäljning av trosor är en ren inkomstkälla och inget annat utöver det).

    Om det funkar för båda parter - dig och säljaren - och alla är nöjda och glada (och vuxna!!!) så ser jag inga problem med detta "utbyte" av tjänster. Tråkigt dock är att du har gett upp ang den fysiska kontakten med en tjej och bara nöjer dig med ett klädesplagg som du dessutom utvecklar känslor för (?). Att det är något som man kan gå igång på kan jag ha full förståelse för såklart - vi har alla olika intressen - men att trosorna är ett substitut för en människa (fysisk kärlek) har jag svårt att koppla, och hur det kan vara tillfredställande till 100%?
Svar på tråden Att sälja sina underkläder för extra inkomst....