• Cilla R

Problem med sufletten på BRIO vagn

Är det någon mer som haft eller har problem med att sufletten inte spänner tillräckligt? Sufletten på min BRIO kombi-04 åker ner så fort som det blåser lite.
    Kan man gå tillbaka med den eller går den att spänna själv?

• Svar på tråden Problem med sufletten på BRIO vagn
  • scorpion

vi har oxå brio kombi 04..sportline eller nåt...

våran suflett ramllade ner i från början, ville inte var tillräckligt spänd, men sambon spännde till den själv, o senn dess har den inte krånglat alls...

• Miss Daisy

Våran var så min vi tog tillbaks den till butiken och de fixade det på någon minut.

• Sebbes mamma

Känner igen problemet!!! Nu har vi just sålt den men vi var i alla fall 3 gånger och lagade den där vi köpt den. Tillslut fick vi en helt ny suflett och då blev det bra... Tycker absolut att du ska gå tillbaka med den, de brukar kunna laga den på plats eller bara beställa ny suflett så du behöver inte vara utan vagn..

• Sebbes mamma

Hade en Brio Kombi 04 ska jag tillägga

• Kicki1

Har en Brio Kombi-05 och problemet kvarstår... Men som tidigare inlägg påpekat, det går att spänna åt den själv.

• Sofia G

Vår Brio Kombi 04 Sportline har också krånglat på samma sätt. Vi gick tillbaka till butiken och så fick de fixa till sufletten. De fick byta ut någon manick så den spänner bättre.

• Cilla R

TS här
    Tack för alla svar... vi får åka tillbaka med den idag så får de fixa den.

• Jonnys fru

Ta tillbaka den till affären.De ska fixa den,annars skickas den på reparation.
    Det är brickorna som lätt blir utslitna.Man kan nog köpa/få den genom Brio.
    Har själv problem med min duo-02,men den har varit problematiska sen början med suffletten.

• Ilovethesun

Puffar för svar på ovanstående fråga..

• SMÅ ÖGONBLICK

Hej! Jag har själv spännt suffletten på min Brio nova-05 p.g.a. att en mutter kom bort på ena sidan. Pratade med dom vid affären först.. Det finns en skruv på den runda svarta plastgrejen ovanför sufflettfästet (som är fast i sittdelen). Man måste ha två verktyg..en sexkantad skruvmejsel som passar skruven och en tång som fungerar som mottstånd på andra sidan (där en mutter finns). Lite svårt att förklara. Jag passade på och drog suffletten mera framåt så jag lossade skruven på andra sidan och justerade bågarna..vid liggläge tar jag loss gummibanden från järnröret där bakom suffletten så hålls suffletten bättre. Jag är inte helt säker om det går att skruva på brio 04..kolla om det finns en skruv där på den svarta runda plasgrejen.

Svar på tråden Problem med sufletten på BRIO vagn