Får man flytta hur långt man vill när man är separerad men har gemensam vårdnad?
Min dotters pappa lämnade oss för snart 1 ½ år sedan när min dotter var 6mån.
Hon bor permanet hos mig å hennes far visar inget större intresse för henne. Det är igentligen först för ca 6 mån sedan han började träffa henne igen. Å han träffar bara henne när han har tid å han ställer aldrig upp å hjälper till.
Utan han träffar henne ca 4h 1-2 ggr/mån å där i mellan hör han inte av sig överhuvud taget å frågar hur hon mår eller så.
Sedan för 9 mån sedan så träffade jag en ny å vi trivs å komemr väldigt bra överens å min dotter gillar honom.
Å vi har nu pratat om att vi ska flytta ihop å jag känner för att flytta här i från så att man kan få en nystart å få börja om på nytt. å då är det så att han bor 33mil bort å vi har pratat om att vi ska flytta dit.
Men nu är jag lite rädd att min dotters pappa ska sätta käppar i hjulet. Kan han förbjuda mig att flytta så långt iväg me våran dotter? Han träffar henne nästan aldrig nu å han kommer ju kunna träffa henne lika ofta om jag flyttar eftersom jag kommer att åka ner å hälsa på familj å så.
Hon träffar honom så sällan så hon vill ju inte vara hos honom å han gör ingen ansats av att visa att han bryr sig eller att han skulle vilja bli mer delaktig i hennes liv.
Så kan han hidra oss från att flytta? bara för att jäklas eller får jag flytta så långt eftersom hon bor ju hos mig permanent han har ju inte träffat henne så mycket så att hon ens kan bo hos honom varannan helg.