• Anonym (finnen)

Vuxen akne! Proactive??

Har aldrig haft problem med min hy. Har väl haft lite finnar någon gång då och då. Är 28 nu. Har börjat få stora finnar, riktiga inombordare ganska ofta. Vad kan man göra??
    Är det någon som provat Proactive eller nått?
    Rengör ansiktet varje kväll och försöker inte peta i ansiktet med orena händer.

• Svar på tråden Vuxen akne! Proactive??
  • Anonym (finnen)

Ingen annan på FL med akne?

• Anonym

Usch, jag har samma problem - särskilt nu när jag är gravid. Har ingen lösning tyvärr...

• luspudel

Jag har. Jag får Dalacin utskrivet :) Det är en lösning som du stryker på morgon & kväll, fungerar bra för mig ! Fast det måste en läkare skriva ut på recept.

• Anonym (Sandra)

Anonym (finnen) skrev 2008-09-05 20:24:02 följande:

Har aldrig haft problem med min hy. Har väl haft lite finnar någon gång då och då. Är 28 nu. Har börjat få stora finnar, riktiga inombordare ganska ofta. Vad kan man göra??Är det någon som provat Proactive eller nått?Rengör ansiktet varje kväll och försöker inte peta i ansiktet med orena händer.
    Samma här, brukar inte ha finnar. men nu har jag fått både i pannan och på hakan. Har hört att flytande honung är bra att tvätta sig med. Ska vara läkande. Har provat de, tycker de känns rent i alla fall.
  • Hoppaloppan

jag har provat proactive. tyckte inte det fungerade bra alls tyvärr :( och jag har fortfarande inte hittat nåt som fungerar!

• Anonym (Sandra)
    luspudel skrev 2008-09-07 18:45:13 följande:
    Jag har. Jag får Dalacin utskrivet :) Det är en lösning som du stryker på morgon & kväll, fungerar bra för mig ! Fast det måste en läkare skriva ut på recept.
    Försvinner dom snabbt då?
  • Anonym (finnen)

Är det bara om man har mycket eller kan man få det till enstaka finnar( finnar låter så smått, vissa av mina är stoora)?

luspudel skrev 2008-09-07 18:45:13 följande:
  • luspudel

Anonym (Sandra) skrev 2008-09-07 18:46:51 följande:

Försvinner dom snabbt då?
    Nja, det går ju inte över en natt precis. Men inte jättelångsamt heller :P Haha, vilken bra beskrivning... Svårt att säga, de minskar ju succesivt så jag har inte nån riktig koll faktiskt.
  • luspudel

Anonym (finnen) skrev 2008-09-07 18:47:48 följande:

Är det bara om man har mycket eller kan man få det till enstaka finnar( finnar låter så smått, vissa av mina är stoora)?
    Vet faktiskt inte... Jag har mest som "knottror" i hela ansiktet, det har liksom inte blivit riktiga finnar men ändå.. Ehh ja, ännu en briljant beskrivning! Har iof en hel del vanliga finnar också. Men jag tror inte att det krävs mycket för att man ska få det, såna blaffiga finnar brukar ju kunna göra rätt ont.
  • Anonym (finnen)

Sen vill jag inte trycka alltför hårt för att få ut dem. Är inte snyggt ha små spruckna kärl kring finnen, men svårt låta bli.

Svar på tråden Vuxen akne! Proactive??