Bästa löneprogrammet?
Hej! Ni som arbetar med löner..och kanske har jobbat i olika system, vilket kan ni rekommendera?
Jobbar just nu i BLA (Björn Lundéns Administrationsprogram), men företaget har växt ur det och vi kollar annat..
Tips?
Hej! Ni som arbetar med löner..och kanske har jobbat i olika system, vilket kan ni rekommendera?
Jobbar just nu i BLA (Björn Lundéns Administrationsprogram), men företaget har växt ur det och vi kollar annat..
Tips?
SPCS Lön Special tycker jag funkar jättebra. Jag gör löner åt totalt ca 50 pers på årsbasis (det är så många kontrolluppgifter jag skickar ut), en normal lönekörning ligger på ca 20-30 pers. Vi har även SPCS bokföring och är nu på gång att byta administrationssystem till SPCS Adm 2000.
Jag jobbar också i spcs lön o tycker det funkar bra. väldigt enkelt och dom har en jättebra support. De senare versionerna har också bra funktioner för semestern, ex beräkning av semesterskuld.
Jag har arbetat i följande löneprogram: Kontek, Hogia och Spcs Lön Special. Jag tycker att Kontek har varit det bästa programmet, därefter Hogia och sist Spcs.
ok, tack för svar! hmmm... jag gör mellan ca 200-250 löner i månaden. Är det väldigt mycket eller? Så det systemet jag jobbar i nu hänger inte riktigt med.. Spcs kanske också är lite för litet då, vet ej?
Guldrosen, hur många löner gör du i Kontek?
Ingen aning hur många löner Hogia är gjort för, men jag ÄLSKAR Hogia. Mycket pga deras fantastiska kundtjäns som alltid hjäper till med allting man lyckas krångla till
Vi har tidigare kört Kotek och Xor lön men nu bytte vi till Corona. Eftersom många av de olika löeprogram som finns på markaden bygger på Corona (bla gör SPCS det) så är det lätt att byta till det eftersom grunderna är samma. Däremot finns i Corna en massa andra möjligheter till rapporter, bla kan man skriva ett arbetsgivarintyg direkt från programmet.
När jag kört löner i Kontek har det handlat om ca 35 anställda. Fördelarna med Kontek tycker jag är: man arbetar klart och tydligt med en anställd åt gången, det finns flera KU-mallar, arbetsgivarintyg, lätt att bygga egna rapporter, fungerar bra tillsammans med tidrapporteringssytem.
Jag upplever att det har varit lätt att köra semesterberäkningar i Kontekt och Hogia. I SPCS tycker jag inte att det har varit lika lätt.
Kontekt har funnits i 70 år så jag tror att de kan löner rätt så bra.
Hmm.. har pratat med Kontek och dem har inget integrerat ekonomi system för fakturering etc.. och det vill vi ha. Ska kolla in SPCS
Jag vet att Kontek bara har löneprogram, inget ekonomisystem. Men det är ju bara till att köra en SIE-fil. Hur enkelt som helst!
I mitt arbete använder jag mig av bl a SPCS Administration, SPCS Lön, SPCS Bokslut, SPCS Skatt, SPCS Analys m fl och är jättenöjd överlag.
Ok, tack Guldrosen o alla andra för tips o råd!