Aktivitet
Hej!
Jag funderar lite på vad som är normalt för en 9:åring i aktivitetsväg på kvällarna. Jag har en bonus som vill göra väldigt mycket. Problemet är att hon vill för mycket och jag ser att man behöver begränsa henne lite. Vi pratar om sju aktiviteter per vecka. Jag och min sambo ser att vi behöver stoppa lite för att hon ska ha tid till att göra annat oxå som att leka med kompisar, men mamman pressar på och tycker hon ska göra allt. Det blir jättejobbigt för mig som känner att det blir för mycket men inte har så mycket att säga till om egentligen. Jag har stöd av min sambo men han orkar inte diskutera emot mamman, vilket jag förstår för hon blir jättejobbig när det väl gäller. För min del känns det som att jag inte kan säga så mycket eftersom det är inte mitt barn. Vad är rimligt egentligen när det gäller hur många aktiviteter man har per vecka? Kan jag egentligen säga ngt? Idag upplever jag att de (båda) stimulerar bonusen lite väl mycket. Tråkig tid existerar inte... Men behöver inte barn ha lite tråkigt ibland för att utveckla sin kreativitet?