Aktivitet
Tror i grund och botten på det där att barn behöver ha tråkigt för att utveckla sin kreativitet men har sedan jag fått bonusbarn fått inse att det nog inte är så enkelt som jag trodde...
Min bonusdotter är på ett sätt precis tvärtemot din. Hon vill inte aktivera sig överhuvudtaget och har INGA aktiviteter. Allt hon provar tröttnar hon på efter ett par gånger och slutar med. Istället sitter hon hemma och kollar på TV hela dagarna/kvällarna alternativt hoppas på att vi skall underhålla henne. I vårt fall har det alltså inte blivit så att någon kreativitet har utecklats utan det har bara blivit mer tid framför TV:n eller klängande på oss.
Jag tror att så länge inte alla aktiviteter kräver engagemang från ER sida som ni inte känner att ni orkar med och så länge dottern hinner med läxor osv så är det nog bara bra om hon är "aktiv". Då kommer hon i alla fall ut och gör någonting och kompisar träffar hon ju på de olika aktiviteterna så det tror jag inte att ni behöver oroa er för. Hellre ett aktivt barn än ett försoffat barn är min åsikt, sen skulle jag personligen inte ställa upp på att anpassa mitt liv efter diverse aktiviteter 7 dagar i veckan utan det hade fått vara saker som inte krävde engagemang från övriga familjen hela tiden.