• MrGeck­o
    Äldre 5 Sep 22:12
    1971 visningar
    8 svar
    8
    1971

    Jävla Glassbil!

    Vi bor mitt inne i den stora staden med vår snart nio måndader gamla kille. Han brukar somna vid åtta och om man har tur sover han sex timmar på raken. Förutom varannan torsdag. För då kommer den där jävla glassbilen och spelar sin sjukt gamla, utarbetade och värdelösa truddilutt precis utanför vårt sovrum vid typ 20.50-21-00. Pojken vaknar givetvis då och är livrädd, gråter högt och det tar MINST en halvtimme att få honom att somna om igen. Jag inser givetvis att man får tåla lite ljud om man bor mitt inne i stan, men vilken rätt har Hemglass att störa folks hemmafrid för att sälja sin jävla glass. Nästa gång funderar jag på att skicka ut en handgranat eller nåt. Har ni yttre faktorer som grannar, brevbärare eller annat som stör er hemmafrid? Lite frustrerad bara, för detta har pågått i mer än fyra månader...0ch jag tycker att det är lite sent på kvällen att komma med den sämsta jingeln näst intill "SMS:sa låna!".

  • Svar på tråden Jävla Glassbil!
  • Äldre 5 Sep 22:18
    #1

    Jag förstår din frustration! Hatar också glassbilen som kommer alldeles försent här med.

    Vi har världens sämsta tidningsbud på helgerna. Varje lördag och söndag runt 4 vaknar man när han är på våningen över oss och fullständigt dunkar ner tidningen i brevlådan hos våra grannar. Inte är det bättre när det väl kommer till oss - vi vaknar alla tre.

    Förra lördagen satte jag upp en STOOOR lapp framför brevinkastet där det stod " Lägg DN utanför dörren Tack " men vad händer - han slänger ner tidningen ialla fall. Till dagen därpå satte jag en tejpbit under också och tror ni inte att han försöker få ner tidningen då med!!!! Denna gång lyckades han inte utan slänger den med en rejäl duns utanför dörren. Imorgon blir det en lapp på engelska för jag tror att det är där det brister...

    Morr!!!!

    PS. Smsa låna är fruktansvärd!

  • Äldre 5 Sep 22:21
    #2

    Hm, har ni fönstret öppet? Vi har både spårvagn, övergångsställesljud och ambulanser titt som tätt, men vår sjumånaders sover på. Det är säkert en vanesak! Vi bor mitt emot ett café som har konserter nästan varje lördag med. Då händer det att vi får stänga fönstret...
    Sex timmar på raken bara? Det går ju fram och tillbaka, men för det mesta sover vår åtta till sex. Gröt på kvällen med en tesked olja i kanske gör att han sover längre? Kanske kan han vara uppe lite längre varannan torsdag? Eller så får ni ladda ner jingeln och vänja honom vid den ;)
    Hoppas det blir bättre!

  • MrGeck­o
    Äldre 5 Sep 22:33
    #3
    Svar på #2
    Ladda ner skiten!? Kanske är det bäst att vänja sig vid det ovana! Skönt att ni får sova fulla nätter. Vårt problem är egentligen inte att han sover sex timmar i sträck under tretton dagar i rad utan att han systematiskt väcks efter en timmes sömn var fjortonde dag. Dessutom av en dålig låt från ett företag som säljer trist glass. Tacka vet jag Lejonet och Björnen. Mums.
  • Äldre 5 Sep 22:41
    #4

    Hihi... Vilken idé att ladda ner jingeln! Tänk om han skulle vänja sig vid den och inte kunna somna utan den... Hemska tanke!

  • Äldre 7 Sep 13:02
    #5

    Vi har yttre & inre faktorer som stör husfriden.
    Vår granne envisas med att tuta som fan när han kommer hem från jobb och ska hämta ungarna för att ta dem till deras fritidsaktiviteter (late djävel tänker jag, gå in och ring på istället!)
    Vår hund tycker detta är högst alarmerande och finner det viktigt att skälla ut honom, så har barnet inte vaknat av bilen sp gör han det garanterat av vår hund, suck. Manhar lust att sabba grannens biltuta och ge hunden öronproppar

    Glassbilen gör sitt till, nu bor vi iofs inte i stan (kan tänka att det ekar bra mellan höghusen) men även denna melodiösa medryckande bil gör ju sitt intåg här varannan onsdageftermiddag och har lyckats väck

  • Äldre 7 Sep 13:03
    #6

    FORTSÄTTNING..
    Har lyckats väcka min 2½ åring, hon gillar ju glass och vet vad den melodin står för..inte så kul när man lyckats få henne att sova middag.

  • Äldre 7 Sep 20:59
    #7

    I förebyggande syfte har vi aldrig köpt glass från glassbilen, man kan ju hitta lika billigt eller billigare i affären där vi bor... ;)

  • Thu 18 Aug 2022 13:54
    #8
    Shagwell skrev 2008-09-07 13:02:13 följande:

    Vi har yttre & inre faktorer som stör husfriden.
    Vår granne envisas med att tuta som fan när han kommer hem från jobb och ska hämta ungarna för att ta dem till deras fritidsaktiviteter (late djävel tänker jag, gå in och ring på istället!)
    Vår hund tycker detta är högst alarmerande och finner det viktigt att skälla ut honom, så har barnet inte vaknat av bilen sp gör han det garanterat av vår hund, suck. Manhar lust att sabba grannens biltuta och ge hunden öronproppar

    Glassbilen gör sitt till, nu bor vi iofs inte i stan (kan tänka att det ekar bra mellan höghusen) men även denna melodiösa medryckande bil gör ju sitt intåg här varannan onsdageftermiddag och har lyckats väck


     


    hahahahhahahahahaa lol! Men om tutan inte funkar, så får inte hunden ngt att lyssna på lmao

Svar på tråden Jävla Glassbil!