• Stella79

Ni som åker iväg över Jul, skulle vilja veta???(Jag vill fira jul lååångt iväg nästa år),

Jag vill åka iväg över Jul nästa år, och skulle vilja veta VAR ni åker i vinter och HUR mycket det kostat er???
    Vi e 6 stycken som ska åka isåfall, så jag måste verkligen försöka hitta nåt riktigt prisvärt!!

• Svar på tråden Ni som åker iväg över Jul, skulle vilja veta???(Jag vill fira jul lååångt iväg nästa år),
  • sweetpea

Vi är två som åker till Thailand över jul och nyår, två veckor på fyrstjärnigt hotell. Charter. Kostade nog drygt 35000 för oss båda, bokade i februari. Svindyrt - det är lika mycket som vi la på vår förra Thailandsresa, men då var vi borta i tre veckor och det räckte då även till mat och shopping. Då åkte vi i januari, och eftersom min man jobbar som lärare går det inte nu, så därför får det bli jul.

• Cactuz

Vi åker i början av dec och kommer hem i mellandagarna. Thailand ca 3 veckor. Vi betalade ca 8000:- var för flyget t o r. (KLM)
    Boende fixar man ju billigt och lätt däre nere själv (vill _inte_ bo på ett tråkigt hotellkomplex) plus att resan blir lite inttressantare om man inte är på samma hotell hela tiden
    Bungalow på stranden ca 70 kr.

Boka allt själv. Ring t.ex Allresor o hör om flygbiljetter, dom är bra på att söka!
    Ring _många_ bolag och kolla flyg, kan skilja många tusenlappar.

• hotten

hade tänkt att åka till min favvo ön i västindien, brukar kosta ca 35000-40 000,- 2 v för oss (2 vuxna+ en 9 åring) men under jul å nyår skulle det kosta 75 000,-!!!

så i år blir det en budget resa till gran canaria, som vi tyckte var riktigt billig å därför inte kunde motstå å spara pengar till annan resa på samma gång. dessutom åker vi nu direkt från Luleå (vilket blir billigt utan anslutsningsflyg å dessutom enormt bekvänt) för oss 3 å i 3 veckor ca 28 000,-!

• Stella79
    Svar på #3

Japp,det e dyrt att åka så långt....Vi åker oxå till Gran Canaria, fast i Januari..blir ju en aningen billigare....