Inlägg från: Fia Lundbom |Visa alla inlägg
  • Fia Lundbom

Mustasch ??

Hej !

På midsommarafton tittade min 16-åriga dotter på mig och sa: Mamma - du har ju mustasch..!!

Tja.. mustasch vet jag inte. Lite ljusa fjun på överläppen - tror de flesta tjejer har det.

Jag sa till henne att det är väl normalt - det har väl du med??

Nä - jag har rakat bort håren där, svarar hon då...och tillägger. Det tycker jag att du ska göra också..

Raka sig på överläppen som tjej? Vad säjer ni om det ? Gör ni det?
    Då måste det ju bli stubb när det växer ut igen, och man måste raka sig flera gånger i
    veckan.

För mig räcker det att raka ben, bikinilinje och under armarna - läppen låter jag nog vara.

Hälsningar
    Fia

• Svar på tråden Mustasch ??
  • Fia Lundbom

Linisen: Det är det jag också hört - att håren blir grövre och kan bli svarta - men jag vet inte om det är "skrämselpropaganda".

Håren på benen rakar man ju - och de blir ju inte tjockare..

MissLili: Oj - vad jobbigt att hålla på och ta bort sådär mycket hår

/ Fia

• Fia Lundbom

Matti6: Nå - hur gick det ??

Ökens blomma : Hurdå ?? Med tråd ?

• Fia Lundbom

Men... kan man inte lika gärna använda pincett då ??

• Fia Lundbom

Dayna Lee:
    Ska kolla på HM om såna där stripes - kanske man ska testa själv

• Fia Lundbom

Ehh.. tack Ökens blomma.. men jag tror jag kör med vax eller pincett om jag skulle
    bestämma mig för att ta bort stråna... Det verkar helknepigt det där...

Ska nog testa med vax en gång.. fick mina mustasch hår på hjärnan sen dottern påpekade det...

• Fia Lundbom

Pirran: Har ingen aning....

Kan berätta - att jag idag varit på HM och inhandlat till dottern vaxstripes för ansikte av modell "Veet". Så kan hon använda dem istället för att raka sig med hyvel. Ett paket med 8 stripes kostade 49,50 - alltså inte så farligt..
    Kanske jag provar själv också nu när min hemska mustasch syns så väldigt - enligt dottern...

• Fia Lundbom

Jaaa.. Dodisens mamma.... jag håller verkligen med...

Svar på tråden Mustasch ??