Inlägg från: mandrarinen |Visa alla inlägg
  • mandrarinen

Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p

Blir en smula avis... har inte riktigt lärt mig att sticka efter en beskrivning så det blir mest raka saker här... Har dock lyckats fullfölja ett mönster på egen hand (en barbieklänning) så helt omöjligt ska det väl inte vara... Men nog skulle jag vilja tillgång till en syslöjdsfröken eller något att fråga emellanåt.. Hmm.. ska kanske kika om jag hittar något mönster och göra ett försök idag.. om jag hittar allt vill säga..

• mandrarinen

Nja, vår garnbutik har alldeles nyss slagit igen (tråkigt) men någon vidare hjälp fick jag inte där.. Finns ju bekanta som stickar men jag kommer mig inte riktigt för att fråga, vet ju att ett besök där blir flera timmar och det finns det inte tid till alltid, ibland vill man bara ha hjälp där man kört fast så att man kan fortsätta framför TV´n eller så... Fegar eftersom jag HATAr beskrivningar som jag inte begriper mig på... men åh vad jag skulle vilja... Ska kolla in länkarna ni angett... denna tråden kanske är puffen jag behöver?

• mandrarinen

ke chara: Du har då inga problem med att läsa beskrivningar som det verkar.. :) Blev sugen på¨samma babyset... Undrar om man ska våga?

Svar på tråden Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p