• LadyLee

Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p

Åhhh Lurpan - tack för tipset om länken!! Blir helt lyrisk för där hittade jag ÄNTLIGEN ett mönster på stickad babyoverall i stil med Lundmyr

Här är en som började sticka när jag fick mitt förra barn, efter att bara stickat i syslöjden och dessutom då tyckte det var tråkigt. Nu har jag svårt att sluta, fast det är inte så många saker som jag eg har använt, men kul är det

• LadyLee

Katten korven - är det tubsockorna som är på mönstret som ke chara tipsar om som du menar?

• LadyLee

Tack för tipset, vore väldigt tråkigt om det tog slut mitt i. Måste bara fråga, är det inte svårt att sticka med strumpstickor? Jag har ett paket hemma men inte vågar mig på det än, verkar ta sån tid att hålla på med flera olika stickor...

• LadyLee

eilien - är det mönstret som finns på Järbos hemsida eller något annat mönster på overall? Är själv sugen på att börja på en, men vet inte om jag kommer lyckas slutföra den

• LadyLee

FruAhlander - efter tipset om Järbos hemsida hittade jag det här mönstret på overall som jag funderar på att ge mig på. Man kan säkert anpassa mönstringen så den påminner ännu mer om Lundmyr.

• LadyLee

Nu har jag gett mig på att försöka sticka de där tubsockorna som tipsades om. Gud vad knöligt det är med strumpstickor, tycker de är ivägen hela tiden och det tar en evighet att komma runt. Men det kanske är en övergående fas Jag rustar mig med massa tålamod...

• LadyLee

H*vete *ursäkta* Hur många strumpstickor brukar du fördela maskorna över? Jag kanske har fel teknik, har provat att ha dem över 3 och sedan en lös som jag stickar över till hela tiden, även med 4 stickor och den 5 lös. Kanske ska man fördela dem på alla 5 och sedan inte ha någon "lös" sticka? Tips från den erfarne?

• LadyLee

Virka ihop lät spännade, hur blir sömmen då? Virkar du ihop med smygmaskor? Just att sy ihop sakerna tycker jag är lite knöligt för man vill ju att det ska se snyggt ut utan en tjock söm på insidan, speciellt om det är en mössa.

Funderar på hur man beskriver kaststygn....

• LadyLee

Kaststygn - enkla stygn bestående av ett enda stick med nålen riktad mot den syende. Kolla på den här bloggen lite längre ner där hon syr tält så förstår du nog vad som menas...maxlu179.livejournal.com/

• LadyLee

Klo, det skulle ju faktiskt kunna bli fint...du får återkomma med information om resultatet

• LadyLee

Ah Pucken jag instämmer helt med dazazz, helt underbara saker du virkat. Nu blir jag sugen på att göra lite sådana saker istället. Virkade massor som mindre men det var bara dukar och sånt och jag gillar inte ens virkade dukar. Mamma sålde dem till pensionärerna på jobbet

• LadyLee
    Pucken - vad söta tofflor! Blir genast sugen på att göra, har du lust att dela med dig av det anpassade mönstret? Har en del ullgarn som lämpar sig för tovning liggande. Själv har jag snöat in mig på hjälmmössor nu, har gjort flera på rad...nu senast i ett jättehärligt garn från Debbie bliss.
  • LadyLee

Ja självklart får du ju kolla det först Hexagonfilt har jag också varit lite sugen på efter att ha spanat in en med svart botten och massa färgglada färger, men det verkar vara ett lite väl jobbigt projekt, blir väl en hemskt massa många trådar att fästa?

• LadyLee
    Pucken - då låter det definitivt inte som att det är något för min karaktär...dvs alltid skjuter upp alla tråkiga saker. Kan man föresten virka ihop dem med varandra när man gör sista varvet på hexagonen eller måste alla sys ihop för hand också?
Svar på tråden Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p