• klo

Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p

Hej! Startade mitt första stick-projekt till bebisen igår, en liten hjälmmössa som jag hittade mönstret till här i tråden. I monteringsanvisningen står det att man ska "kasta" ihop mössan, någon som vet vad som menas med det??

/M

• klo

Tack för tipsen! Hittade en bild på kaststygn, så nu vet jag.

Tänker att det kanske kan vara fint att virka ihop mössan, fast med "sömmen" utåt, och kanske tillochmed i en annan färg? Då blir den ju inte knölig på insidan, plus att man får en liten avstickande detalj.

Ska se om det kan bli fint, kanske.

• klo
    v i r r a skrev 2008-09-27 20:30:40 följande:
    ahhhhhhhhh! Kan "tills" betyda tillsammans??
    Helt korrekt! ;)
  • klo

Nu ser jag dock att min inte heller funkar! Trots att jag tog bort mellanslaget så lade FL till det igen.. Suck. jaja.

• klo

Hej på er! Var så ambitiös att jag köpte en bok på adlibris. "Sticka till Babyn" av Nina Sagulin. Flera stycken jättefina mönster, och riktigt bra beskrivningar för nya stickfantaster. (Mosstickning har jag aldrig gjort förut!)

Kan rekommendera den, kostade bara 151 kr.

Just nu håller jag på och stickar en "babywrap", som är som en åkpåse.

• klo
    YourSoFine86 skrev 2008-10-07 16:10:10 följande:
    Tackar tackar!Min sambo kom precis hem med en present till mig, boken Sticka till Babyn som Klo tipsade om! Babywrapen är jättefin och det finns massa andra fina saker att sticka så jag tar nog nåt ur den boken till en början iaf nu när han gav mig den i present och allt!
    Vad kul! Lustigt att han hittade samma! Säg till när du har stickat klart något från boken så kanske jag kan få se en bild? (min babywrap är snart klar.. ;))
  • klo
    YourSoFine86 skrev 2008-10-07 18:45:11 följande:
    Ja, han sa att det var den enda bra som fanns i vår bokaffär som tyvärr inte har nåt vidare utbud. Jag har faktiskt börjat på en babywrap med. sprang ut och köpte garn när jag såg den. Jätte fin och dessutom verkar den praktisk! Än så länge dessutom väldigt lätt. Bra med beskrivningarna i slutet då jag är ny i det här med mosstickning och så. Du får ta och lägga upp en bild på din wrap när du är klar!
    Det ska jag göra! Verkar dock som att den svarta färgen kommer att ta slut för mig, medan jag har massor av vitt över.. I så fall får jag vänta till på lördag innan jag hinner köpa nytt garn.. :/
  • klo

YourSoFine86 (och alla ni andra): Nu finns bilder på babywrapen i mitt galleri! Tyvärr hade jag ingen modell som kunde fylla ut den på bilderna..

Funderar lite på vad jag ska ge mig på nu när den är färdig.. Några tips?

/M

• klo
    emindy skrev 2008-10-13 22:00:16 följande:
    KloOj, det var snabbt jobbat! Men jag förstår inte riktigt hur den funkar eftersom jag inte sett hur det ser ut i boken. Är det typ en filt med huva?
    Ska se om jag kommer ihåg att ta en bild på den ovikt ikväll så kan du se hur konstruktionen är.

YourSoFine: För mig stämde garnmängden inte alls, fick ett och ett halvt nystan vitt över och var tvungen att köpa till två nystan svart. Var det samma för dig?
  • klo

Nu finns en bild på hur den är konstruerad i mitt galleri. :)

Svar på tråden Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p