• emindy

Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p

Jag håller på att sticka babyoverallen från järbo-garn (tack för tipset!!!) och det går väldigt bra nu, men innan jag kommit på hur man gjorde för att det skulle bli flätat så höll jag på att bränna skiten för att jag blev så frustrerad! Jag måste ha repat upp säkert tre gånger!

Men som sagt, nu är jag snart färdig med första sidan.
    Däremot gjorde jag det nog inte så hemskt enkelt för mig för jag tog ett ullgarn som jag hade hemma och fick trixa lite med mängden trådar (det är annars ett väldigt tunt garn) och storleken på stickorna för att få ungefär rätt stickfasthet.

• emindy

Loreia
    Jag håller på att sticka den och det är inte så svårt som man kan tro men innan jag kom på tricket var jag verkligen på väg att bränna alltihop! Så du får känna efter om du tror du är envis nog och kanske skriva ut och höra med svärmor om hon tror hon kan hjälpa dig.
    För som sagt, när man väl kommer på hur man skall göra var det väldigt enkelt.

• emindy

eilen:
    Tänk på att avigsidan gör att mönstret blir spegelvänt! Jag gör såhär att jag tajmar in så att "flätningen", dvs när man skall joxa på med flätstickan, gör jag på rätsidan och sedan på avigsidan stickar jag bara räta maskor där det är räta och aviga maskor där det är aviga. Så slipper jag tänka efter så himla mycket

• emindy

eilen
    Det var precis det jag också gjorde fel i början! Jag var på god väg att bränna min stickning innan jag fick till det!!
    Men nu är jag över halvvägs på andra halvan av själva kroppen och det flyter på jättebra!

• emindy

Klo
    Oj, det var snabbt jobbat! Men jag förstår inte riktigt hur den funkar eftersom jag inte sett hur det ser ut i boken. Är det typ en filt med huva?

• emindy

Taco wrap var en himla bra förklaring, då förstår jag lite bättre

Men låter bra med bild också så det blir lite tydligare.

• emindy

Jag är klar med själva kroppen och har precis börjat på ena armen.
    Det känns som att det kommer gå ganska fort nu eftersom armarna och luvan är så små i jämförelse.

• emindy

eilien:
    Inga problem!
    Jag är snart klar med första armen nu Det här går ju som en dans! (Men jag blir lite sliten på fingertopparna när jag får upp sånt här flyt...)

• emindy

fast tappar man inte känseln lite då?
    Jag har så lätt att tappa maskor ändå känns det som

Lurpa skrev 2008-10-20 21:18:00 följande:
    jag brukar sätta kirurgtape på fingertopparna. då skaver det inte hål i huden vilket det lätt händer annars då man fått upp tempot.
Svar på tråden Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p