Inlägg från: YourSoFine86 |Visa alla inlägg
  • YourSoFine86

Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p

Jag hoppar också in i tråden. Har alltid gillat att sicka och nu när jag är gravid finns pysselsuget där hela tiden! Jag är dock inte så duktig så tips på enkla saker att börja med vore bra.

Katten korven: jag har ett mönster på hjälmmössa men där är stickfastheten 26m=10cm.

• YourSoFine86

Katten korve: nu har jag mailat dig beskrivningen, den verkar lite krånglig men det fixar du säkert. Bild från beskrivningen finns i mitt galleri. Lycka till!!

• YourSoFine86

Någon som har beskrivning på något lättstickat till bebben som man bara inte kan misslyckas med? Är så sugen men ger bara upp om det blir för klurigt.

• YourSoFine86

Nu har jag gett mig i kast med att sticka de tubsockorna som ni rekomenderade. Hittills har det faktiskt gått jättebra och jag kan varmt rekomendera dem till er som inte är så inne i stickandet än!

• YourSoFine86

Någon som kan tipsa om ett bra och enkelt mönster på en mössa? Är nämligen snart klar med tubsockorna och har mycket garn kvar så jag tänkte kanske sticka eller virka en mössa i samma färg!

• YourSoFine86

Nu är jag klar med tubsockorna och är lite trött på att sticka. Har ägnat kvällen åt att lära mig virka mormorsrutor enligt den filmen som någon länkade till. Lite klurigt i början men när jag väl kom igång var det ganska lätt.
    Kan någon rekomendera ett bra garn att virka bebisfilt i? Nån som beställer garn på internet? Vart i sådanna fall?

• YourSoFine86
    decemberbabe skrev 2008-09-29 21:01:49 följande:
    en fråga till er som gör mormorsrutor - hur fäster ni ihop allt? jag gjorde en sjal förut, inte i mormorsrutor men i andra småbitar och den skulle man sy ihop men ja tycker inte det blev så bra, de är inte så slittålig.. så nu har ja gjort en filt med mormorsrutor som jag har fäst genom fastmaskor i samma garn som yttervarvet, och det blir iof fint men då blir det ju en kant där maskorna är.. undrar om nån har nåt smart tips.. smygmaskor med samma garn tycte ja inte funkade eftersom det är ganska tjockt garn...
    Vet inte om du kan ha nytta av den här beskrivningen, jag tycker att de har fäst rutorna fint iaf garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php&d_id=24&lang=se
  • YourSoFine86
    v i r r a skrev 2008-09-30 11:11:15 följande:
    Har du någon bild på sockarna? Är sugen på att göra små strumpor nu när mössan snart är klar...
    Jag ska lägga in en bild på sockarna under dagen!
Svar på tråden Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p