Inlägg från: Lisa1977 |Visa alla inlägg
  • Lisa1977

Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p

Jag stickar jämt...Har gjort flera tröjor till alla barn jag känner plus min egen.
    Kolla på vartofta.se de har mycke mönster och garner. Annsars kan du nog söka på google efter stickmönster. Det fanns förr iaf en stick tråd här på FL oxå.
    Nu för tiden finns det ju så kallat melerade garn så man slipper göra egna mönster utan kan få randiga tröjor utan att byta garn osv.
    Kul att det är fler som stickar, man känner sig ibland som en gammal gumma när man sitter i soffan på kvällen oc hstickar. Men visst är det roligt att se hur kläderna växer fram. Jag har till och med färgat eget garn och stuckat till mig själv med.

Sambo med stor familj, 1 egen, 2 bonus och längtar efter 4an.
  • Lisa1977

Vilka roliga sidor ni kommer med, söta mönster på dom oxå. Måste handla mer garn ser jag direkt....
    Håller på med två likadana tröjor nu åt sambons tvilling tjejer. Lika i mönstret med olika garn färger, ska bli kul att se om de vill ha varannan färg el enfärgat.

Sambo med stor familj, 1 egen, 2 bonus och längtar efter 4an.
  • Lisa1977

Blåklockan 79: kolla på nätet efter garn istället, där finns det så mycket mer känns det som än i en tyg affär. www.vartoftagarn.se är en bra sida med mycke roliga garner, skapligt billigt är det oxå tycker jag iaf.

• Lisa1977

Någon som vet vart jag kan få tag på ett mönster på en bäbis tröja som ska stickas i ett Acryl garn?
    Gärna från internet så jag kan köra igång nu....
    Har köpt ett multifärgat garn som är så fint och vill gärna börja sticka med det nyss....
    Jag har letat mig grön efter ett mönster här hemma men hittar det inte....

Lycklig sambo med stor familj, 1 egen, 2 bonus och längtar efter 4an.
Svar på tråden Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p