Inlägg från: YourSoFine86 |Visa alla inlägg
  • YourSoFine86

Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p

Nu finns en bild på tubsockorna i mitt galleri. Kan verkligen rekomendera dem om man vill komma igång och sticka, lite lagom klurigt. Dessutom går det väldans fort!

Nu har jag fastnat i att virka mormorsrutor, hela dagen har gått åt till det. Tänkte göra en filt och fodra den så att den går att använda redan när bebben kommer i februari.

• YourSoFine86

Mrs Sara skrev 2008-10-01 19:51:43 följande:

YourSoFine86: jätte fina sockar som du har gjort, har du mönstret?
    Tack så mycket! De var superlätta att sticka och här är beskrivningen garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php&d_id=3&lang=se

Håller på, eller ja, jag är nästan klar med en filt med mormorsrutor. Vet inte riktigt vad jag ska ge mig på här näst, tips och idéer tas gärna emot både på virkat och stickat!
  • YourSoFine86

Snyggt med helstickat! kanske skulle ta och sticka en dress till min sambo med
    Nu är jag klar med en virkad filt, blev dock inte så stor pga att garnet inte räckte längre. Den blev ca 65x45 så den passar ganska bra i vagnen. Mormorsrutorna gick väldigt fort att virka men gud vad lång tid det tog att fästa alla trådar och dessutom tråckla ihop rutorna!
    Funderar nu på vad jag ska hitta på härnäst, nån som har ett lagom svårt och snabbgjort tips?

• YourSoFine86
    v i r r a skrev 2008-10-07 13:50:29 följande:
    Nu har jag lagt in lite nya bilder på mina bebisalster... ett par sockar, en liten mössa samt en halsduk man inte behöver knyta. Drops alpacka och möster (utom halsduken som är eget "mönster" och kanske lite väl stor för en nyfödd..)
    Gud vad fina grejer du har gjort! Gillar mössan jättemycket! var den svår att sticka?
  • YourSoFine86

Tackar tackar!
    Min sambo kom precis hem med en present till mig, boken Sticka till Babyn som Klo tipsade om! Babywrapen är jättefin och det finns massa andra fina saker att sticka så jag tar nog nåt ur den boken till en början iaf nu när han gav mig den i present och allt!

• YourSoFine86
    klo skrev 2008-10-07 16:48:40 följande:
    Vad kul! Lustigt att han hittade samma! Säg till när du har stickat klart något från boken så kanske jag kan få se en bild? (min babywrap är snart klar.. ;))
    Ja, han sa att det var den enda bra som fanns i vår bokaffär som tyvärr inte har nåt vidare utbud. Jag har faktiskt börjat på en babywrap med. sprang ut och köpte garn när jag såg den. Jätte fin och dessutom verkar den praktisk! Än så länge dessutom väldigt lätt. Bra med beskrivningarna i slutet då jag är ny i det här med mosstickning och så. Du får ta och lägga upp en bild på din wrap när du är klar!
  • YourSoFine86

jag har stickat de sockorna och jag stickade totalt 4 varv likadant innan jag förskjöt 1m åt vänster. Men så länge du gör likadant varje gång du förskjuter så blir det nog bra Lycka till!

• YourSoFine86
    klo skrev 2008-10-13 21:44:13 följande:
    YourSoFine86 (och alla ni andra): Nu finns bilder på babywrapen i mitt galleri! Tyvärr hade jag ingen modell som kunde fylla ut den på bilderna.. Funderar lite på vad jag ska ge mig på nu när den är färdig.. Några tips?/M
    Åh vad fin den blev! Är just nu inne på sista stycket med svart så min är snart klar med. Längtar efter bebben nu bara!!

Emindy: Wrapen ser ut som en filt men vid fötterna är det en flik som man kan vika över fötterna. Det är typ som ett liggunderlag fast på sidorna och vid fötterna finns "extra" filt som man viker över bebisen så att den blir inlindad. Som en taco wrap!
  • YourSoFine86
    Charmeuse skrev 2008-10-14 11:09:24 följande:
    Funderade just på om jag ska sticka något sen men kom på att bf är i juni Fast man kan ju behöva något varmt till bebben på vintern sen när den blir större iofs
    En filt är väl alltid bra att ha, det kan ju bli lite kyligt även då sommaren!
  • YourSoFine86

hur går det för er med stickandet? Själv håller jag fortfarande på med min wrap. Har inte riktigt ork att göra klart den så jag har börjat virka en filt med mormorsrutor.
    Någon som har ett bra och enkelt mönster på en tröja till bebis att tipsa om?

• YourSoFine86

Någon som känner till ett bra mönster på en babytröja med knäppning på axeln? helst inte med flätstickning, som på mönstret från järbo.

Svar på tråden Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p