• Analoga

Hur ofta går ni till frissan med era barn?

Min 4-åriga dotters hår behöver klippas var 9:e - 10:e vecka, precis som mitt eget hår. Hur ofta går ni?

Hur mkt kostar en barnklippning hos er frisör? Hos den vi går kostar en barnklippning 275 kr och en vanlig damklippning 290 kr. Jag tycker en barnklippning borde vara avsevärt lägre pris på än en vuxen! Hos denna är det ju löjligt liten skillnad.

• Svar på tråden Hur ofta går ni till frissan med era barn?
  • Thaleia

Det hinner säkert gå 3 månader mellan gångerna och vi brukar betala 240:- för en klippning.

Sen, varför skulle det kosta mindre bara för att det är barn? Det tar ju minst lika lång tid som att klippa en vuxen, om inte längre ibland!

• Analoga
    Thaleia skrev 2008-09-06 13:04:58 följande:
    Det hinner säkert gå 3 månader mellan gångerna och vi brukar betala 240:- för en klippning.Sen, varför skulle det kosta mindre bara för att det är barn? Det tar ju minst lika lång tid som att klippa en vuxen, om inte längre ibland!
    Jo men för barn brukar det ju alltid vara billigare när det gäller allt.
  • Thaleia
    Analoga skrev 2008-09-06 13:06:55 följande:
    Jo men för barn brukar det ju alltid vara billigare när det gäller allt.
    Och det är det ju också hos frisören...bara att du inte tycker att det är tillräckligt mycket billigare.
  • Alexandra84

Här kan man få en barnklippning på det billigaste stället för jag tror det var 160:-. Men jag vet ju inte hur bra den frisören är.
    Fast där jag bor är det lite billigare när det gäller barn hos alla om jag inte minns fel.

Min son (3år) klipper jag ca varannan månad, men jag använder trimmern.

Dottern (1år) klipper jag bara luggen lite på, resten får växa fritt... hon har så lockigt fint hår

~*~ Lycklig mamma till två, men i april blir dom tre ~*~
  • Thaleia
    Alexandra84 skrev 2008-09-06 13:10:14 följande:
    Här kan man få en barnklippning på det billigaste stället för jag tror det var 160:-. Men jag vet ju inte hur bra den frisören är.Fast där jag bor är det lite billigare när det gäller barn hos alla om jag inte minns fel.Min son (3år) klipper jag ca varannan månad, men jag använder trimmern.Dottern (1år) klipper jag bara luggen lite på, resten får växa fritt... hon har så lockigt fint hår
    Ja, här där jag bor finns det billigare frisörer som tar ca 120:- för en klippning men jag gillar tjejen som brukar klippa mig och barnen, trots att man får betala mer där!
  • cissi24

Jag klipper dottern själv. Tycker det är jätte lätt att göra.

• Zaria

120-160 kr kostar det här.
    Är en lite billigare salong men de är jätteduktioga och ligger dessutom alldeles inpå knuten

• världens bästa mamma

Jag klipper än så länge mina barn själv.

• Kajak

Till frisör? Aldrig...jag/vi klipper barnen själva.

Dom är 2,5 (blir 3 år till april) och 13 mån.
    Sonen trimmar vi hemma, medan vi "försöker" klippa henne.

Aimee kan absolut inte sitta stilla, inte ens för godis eller sånt.
    Så det får blir snabbklipp max 2 minuter!

Jag vill gärna gå till frisör med henne men vill vänta tills hon förstår att man ska sitta stilla.

• Thaleia

Jag och maken försökte klippa sonen en gång med trimmern och det blev ju som det blev...inte superbra men kanske inte jätteilla heller! Fast mormor tyckte hennes lilla barnbarn såg inte klok ut, så hon tog med honom till frisören som fick fixa till det! Och klart det blev skillnad!

Svar på tråden Hur ofta går ni till frissan med era barn?