• Namnam

Hata hata hata!!!!!!

Vilka är de värsta interiörer du vet?

Mina är!
    Linoliumgolv
    Målad vävSkrikandes
    Plastmattor som ska se ut som trägolvFundersam
    Glasbord

• Svar på tråden Hata hata hata!!!!!!
  • Michisen

Furukök. Tak av furu med kvistar, väggar av furupanel med kvistar, furuluckor med kvistar och som krona på verket ett furubord med tillhörande furustolar.
    Allt omålat, så klart.

• Tjoflöjt

Furu och pizzavalv! OCh vitrinskåp med massor av billigt kristall! Och bardisk! Och plyschsoffor! Och att vardagsrummer är uppbyggt runt TV:n! Spritflaskor som dekoration! Torkade blommor! Virkade toalocksskydd! Får jag tänka ett tag blir det nog mer... :)

• Severus

Glasbord är sååå 80-tal.. blä

jag ogillar detta(inkl hur det ser inte bara material)

jag avskyr plastmattor, bårder, tapeter där en färg är på undre halvan och en annan på övre halvan åtskilda meden bård(fy fan så fult)

och även hem där varenda rum har en annan färg, orange/aprikos, skogsgrön, mörkblått osv

rottingmöbler a la 80-tal
    gärna med runt rottingbord med glasskiva i

hem där alla möbler går i furu med stora kvistar i trät...

hem med massa prydnadssaker på varenda bänkyta=sjabbigt och snorfult

tavlor med glas innehållande drycker, colaflaskor som smälter osv

plastmattor i vardagsrum!!!!!!!!

bänkskivor i kök som har 1 cm ledig yta, fullt med apparater mm

gillar inte virkade gardiner, ihåliga gardiner(oftast vita med fransar)     uäääk

plyschsoffor(direkt från UFF)

osv osv

Våga Vägra Östrogen
  • Severus
    Michisen skrev 2008-09-06 14:37:32 följande:
    Furukök. Tak av furu med kvistar, väggar av furupanel med kvistar, furuluckor med kvistar och som krona på verket ett furubord med tillhörande furustolar.Allt omålat, så klart.
    Håller meeeeeed!!!!
    Våga Vägra Östrogen
  • Michisen
    Severus skrev 2008-09-06 14:44:18 följande:
    Håller meeeeeed!!!!
    Det är för övrigt mitt barndomskök jag beskriver. Vi hade även (såklart) en stor furulampa över furuköksbordet och till vintern hängde mamma upp adventsstjärnor av furu i fönstren,
    Furiöst fult!
  • Ablan

svarta skin hörnsoffor!

Det är ingen mening med att ha bråttom om man inte vet vart man är på väg
  • Severus
    Michisen skrev 2008-09-06 14:45:53 följande:
    Det är för övrigt mitt barndomskök jag beskriver. Vi hade även (såklart) en stor furulampa över furuköksbordet och till vintern hängde mamma upp adventsstjärnor av furu i fönstren,Furiöst fult!
    den där avlånga furulampan är jag också uppväxt med...huuuu

och vitrinskåp i vitt och guld med en massa trashigt junk....
    Våga Vägra Östrogen
  • Michisen

Ja, vitrinskåp överhuvudtaget har jag svårt för.
    Det är en sak med bokhyllor med glasdörrar för att slippa damm, men det där med att ha ett vitrinskåp där man visar upp "finglasen" och så gärna spritflarrorna i hemmet med.
    Barskåpsinredningar i bokhyllan tycker jag med är riktigt läskigt.

• Jennie med ie

Vitt + vitt + vitt + vitt + kanske lite rostfritt. Framför allt vita vita vita kök. Det är så tråkigt, så dött och alltför vanligt. Ö h t ogillar jag hem som ser sterila och kala ut, och där rummen ser ut som om de är kopierade direkt från en inredningskatalog.

Men, som tur är så får man själv inom vissa gränser välja sin egen inredning så jag slitter ju ha det vittvittvitt i köket t ex Det är säkert många som inte diggar mitt hem...

Svar på tråden Hata hata hata!!!!!!