Jag hade inte gjort det! HAn kan visa att han vill hjälpa till först och ställa upp på sånt ändå, man behöver inte bo ihop för att erbjuda sig köra o hamdla eller hjälpa till med tvätt etc, men visst kommer det mer naturligt om man bor ihop, om han vill. Annars finns ju risken att du kan lägga hushållerska till ovannämnda poster oxå och så halkar flickväns posten ner ytterligare en plats. Bästa är ju att prata igenom exakt hur du hade tänkt dig och han hur han hade tänkt sig och sen se om det går att kompromissa om det går inte det så är det väl knappt nån mening att lägga massa energi på det?!
mamma till Tilde skrev 2008-09-07 10:40:03 följande:
Tack så mycket för alla råd i denna tråd. Jag ska försöka ta ett ordentligt snack med min kille om detta. Det är som Attityde säger; Hur ska man orka både jobba, vara mamma, ta hand om hela hushållet och vara flickvän? Därför tänker jag många gånger att det kanske skulle bli bättre om vi flyttade ihop. Då skulle man ju iaf kunna dela på mycket praktiskt i hemmet som tar mycket tid och kraft som ensam. Men vågar man ta en sådan chansning???!