• Ärlig

Hur mycket ansvar bör min pojkvän ta för mitt barn?

Har läst TS och skummat igenom resten.

Som Suri skrev ska du inte nöja dig med något annat än du vill ha (väldigt kloka ord, eloge till dig Suri )

Du verkar ha förstått att du inte kan kräva något av honom gällande hjälp med ditt barn, för rent krasst är det ju ditt bagage inte hans.
    Vill han hjälpa till hade det varit jättebra för dig men personligen har jag full förståelse för honom. Han är ju trots allt tillsammans med dig och inte ditt barn.

Jag sitter visserligen inte i hans sits, men min sambo har barn sedan innan och jag tar inget som helst ansvar för det barnet vilket fungerar bra för oss, mannen tar själv hand om resultatet av sin historia. Det ÄR inte alltid så givande att ta ansvar för någon annans barn, som man bäddar får man ligga anser jag.
    Jag låter troligtvis hård i min ton och kanske ser jag annorlunda på saker och ting ifall min situation förändras men det är ingenting jag kan ändra nu för det.
    Vårat gemensamma barn delar vi ansvaret över.

Situationen att du ska sköta jobb, vara mamma, sköta hushållet och vara flickvän har ingen annan än du skapat så det äpplet är bara att bita i, livet är inte alltid lätt fast det vet du vid det här laget.

Jag hoppas du och din pojkvän kommer överens hur ni ska gå tillväga för att bägge ska ha det bra.

En tanke det där med att det skulle bli lättare att sköta hushållet när man är två...

Handla dubbelt så mycket, tvätta dubbelt så mycket, diska dubbelt så mycket, städa dubbelt så mycket då det är TVÅ människor som har sina ovanor med att lägga/strö sina saker lite här och där...

Det är inte ALTID lättare att vara två

Lycka till

Svar på tråden Hur mycket ansvar bör min pojkvän ta för mitt barn?