• mia 82

Öm i ländryggen tecken på missfall?

Jag fick missfall i v 12 runt valborg och är nu gravid i v 5+6. När jag fick missfall hade jag ont i ländryggen ganska länge innan, vet inte om det var därför men har på något sätt kopplat ihop det. Nu blir jag orolig så fort jag känner mig minsta öm i ländryggen. Kan tillägga att jag ibland kan ha mensverk där om det kan ha någon betydelse.

• Svar på tråden Öm i ländryggen tecken på missfall?
  • Pernilla3

Jag undrar också..har haft ont i ländryggen mkt den senaste dagarna som har kommit och gått. de värker ut i magen. Är i v12 och det är mitt tredje barn, har aldrig varit med om ett misfall än så länge iaf.

• listen

Har hört att värk runt bäcken/mage är vanliga graviditetssymptom, men hör med BM om ni är osäkra.. De vet oftast.

• mia 82

Jag vet att det är vanligt att ha som mensverk i magen, kan det sätta sig i ryggen också? Jag ska ringa till bm någon dag och se vad de säger. Hoppas på att få göra ett tidigt vul, men det verkar vara svårt att få det. När jag var på inskrivning förra gången berättade jag att jag hade lite ont i ryggen. Då sa hon bara att det var konstigt eftersom det var tidigt för foglossning. När missfallet "kom igång ordentligt" fick jag väldigt ont i framförallt ryggen.

• Pernilla3

Ts har du pratat med en bm?

• mia 82

Jag ringde och fick en tid för inskrivning idag och passade på att fråga om det gick att få göra ett vul. De kan inte göra det på mvc och de brukade tydligen inte heller skriva remisser till gyn. Hon sa att det är ovanligt att missfall upprepar sig och att man nog kan ha ont i ryggen ändå, så jag får väl hoppas på det även om jag hade blivt betydligt lugnare om hon hade sagt att det är vanligt eller i alla fall inte sagt "nog". Hon tyckte att jag skulle kontakta gyn om jag fick en blödning och att det var ett bra tecken att jag har mer ont i brösten nu än förra gången.

• Loulou17

Mia 82, jag känner precis som du. Fick ont i svanken idag och tycker att illamående och trötthet har avtagit under dagen. Hoppas det går bra för dig!

• Trolovade

Jag hade ont i ländryggen när jag var gravid med dottern, nu kravlar hon omkring på golvet

• lillan 8282

jag har alltid haft värk i ländryggen under mina grav. väntar mitt fjärde.
    det har blivit värre vid varje grav och jag har dessutom lika som dig värk där när jag har min mens.
    ibland känns det mycket ibland lite.
    jag har dessutom gräsliga foglossningar och det kopplar jag samman med värken. är man väldigt känslig mot hormoner tror jag att man får en värre värk, utan att det är nogot farligt.
    har åxå fått missfall, men jag kännde stor skillnad på den värken eftersom den var så kraftig och släppte aldrig.
    prova lägg dig på sidan och vila mycket så ser du om det släpper lite, det har funkat för mig ända från starten av grav.

• Pernilla3

Ts:nog? det borde väl bm veta och vet hon inte så kan hon ju ta reda på det. Tycker det var dåligt svar av henne.

• mia 82

Ja, man vill ju gärna ha ett mer konkret svar. Vad skönt att det är fler som har haft ont där utan att det varit någon fara. Hade ni det redan tidigt i graviditeten?

• mamma me tre

Dom gånger jag haft ont i ländryggen så har det tyvärr slutat med missfall!

• diskus

I båda mina graviditeter har jag haft ont i ländryggen och jag har en dotter på två år och väntar syskon (är i v 19, såg barnet förra veckan på UL) så jag tror att det är normalt att känna så. Tyvärr är det ju så att alla är olika så du kommer ju att få svar därefter på din fråga! Lycka till!!

• Thoughtless

Jag misstänkte att jag var gravid pga mina grova smärtor i ländryggen, och japp de var/är jag.. BM sa till mig att de var ingen fara och att de var vanligt. Är i vecka 10 nu så vi får se hur de går

• lillan 8282

för mig kom smärtan i ländryggen i princip så fort jag har plussat, och det har varit lika med alla barnen.

• sandraaa86

igår började det att göra ont i ländryggen och håller i sig än idag.. Jag hoppas verkligen inte att det är nåt missfall på g, vill så gärna ha de här barnet..

• mia 82

Vad skönt att det verkar vara vanligt, nu kan jag andas ut lite! Jag känner mig mer gravid nu än förra gången, mer öm i brösten och mår mer illa. Tycker nog inte att värken i ryggen känns riktigt lika heller så jag ska förska slut oroa mig, men det är svårt.

Svar på tråden Öm i ländryggen tecken på missfall?